Fremtiden efter ejerskiftet & update... Dine forventninger ?
Jeg vil foreslå, at vi forsøger at se fremad og undgår at blive personlige (John, Per og Willy) !!

Hvis vi skal få dette til at fungere, så er én af de største forhåbninger jeg har, at man godt kan debattere og have markante holdninger uden at det bliver personligt !!

De nye "normer" vil være løsere og er målrettet til at fremme en fri debat ................. men det kræver også noget af debattørerne !!

Hvis det ender i et "hunde-slagsmål", så bliver vi alle tabere !!
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Jeg er vel enig i ingen restriktioner - men vælger jo forum efter at jeg ikke rent ud sagt - gider se det samme ur (heller ikke fra mig selv) 100 gange - og se en masse sprit nye ure som alle bare siger - FEEEDT til - jeg vil ha mere indhold.
Det skal ikke være restriktioner der styrer det, men derfor må indhold og personlige meninger- inkluderende alt fra Baun og Geodoc til Lars eller Willy få deres muligheder.

Forum for sprit nye ure siger ikke mig noget, men siger jo masser af andre noget - og sådan vil det altid være og skal jo være - jeg må bare vælge, for ikke om jeg vil se de samme tråde på flere fora og bruge tid på det - det må jeg indrømme jeg har opgivet. Det er IKKE kritik af andre fora, som kan være langt bedre for mange andre - KUN min helt personlige mening

Tusind tak til dig Bjarne for at køre den videre - og alt godt til Thomas fremover - jeg skal nok prøve at opføre mig rimeligt, og det kan jo så Willy og alle I andre jo også gøre - fred - kærlighed og gamle kronografer -
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
STORT tak til Bjarne !
Du har været en mild moderator og absolut super urpusher.

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
I think a good debate makes a site interesting . Baun knows me well , and even if we do not always agree he knows i have nothing personal against him . In fact i admire his passion for Omega , and have learnt a lot from him . I tend to be a Little more personall with people i know Icon_e_smile And there are many things we agree on . like the quality of older watches and value for money with new watches . So its not all bad Icon_e_smile

Some people still have to learn that having a good hard debate and exchange of sometimes heated opinions . Does not mean you cannot like and respect your opponent . Or have i misunderstood something ?

Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Tio Malo Skrev:STORT tak til Bjarne !
Du har været en mild moderator og absolut super urpusher.

Vh. John

Tak for alle de pæne ord, og bare roligt John, i slipper ikke helt af med mig, mywatch.dk lever stadig i bedste velgående Icon_cool

Og jeg har nu også tænkt mig at blande mig i debatten herinde på urforum.dk fremover. Icon_e_wink
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
Foum bliver jo aldrig til mere end de, der skriver, og vi har ganske givet mange, der skriver med høj viden og interesse. Dem er der ingen, som vil undvære. Det kan jo nok ikke undgås, at det ind imellem bliver lidt indforstået, og det kan godt lyde lidt højrøstet. Det vigtigste er, at også nye føler sig velkommen; men noget sådant er svært at sætte på regler. Og så skal der altså også være plads til at man med glæde kan vise sin nye Sub eller Speedmaster frem uden at få at vide, hvor gabende kedeligt det er. Vi gamle kan jo bare lade være med at sige til lykke.

/Bjørn
Svar
bjorn_e58 Skrev:. Og så skal der altså også være plads til at man med glæde kan vise sin nye Sub eller Speedmaster frem uden at få at vide, hvor gabende kedeligt det er. Vi gamle kan jo bare lade være med at sige til lykke.

/Bjørn

Det er klart at nye deltagere ofte har et andet behov end gamle deltagere. Jeg tror at netop priser, value for money og hvad er det man betaler for står skrevet som store ?? For mange der er på vej ind i urverdenen.

Også at vise det nye ur og få positive og selvfølgelig ærlige lykkeønskninger tror jeg er både godt, venligt, høfligt og bidrager til at der bliver endnu flere passionerede entusiaster, der så senere kan diskutere hvorfor en kolonnehjulskronograf regnes som en finere konstruktion end en knaststyret.

Man må møde folk hvor de er og ikke lyde som om vi har haft denne snak tusinde gange og at den er overflødig og at man da bare kan søge lidt så finder man alt hvad der er værd at vide om en Speedmaster. Det er fint at lave link til viden dog. Orker man ikke det kan man jo undlade at svare.

Og så igen igen. Ønsker man mere dybdegående debatter er det jo bare at starte dem. Det er der mange der gør og det er herligt, men at nedvurdere de mere "lette" indlæg er urimeligt og unødvendigt. Det er jo her alle kan være med. Uanset hvor meget eller lidt man kender til ure kan ens mening om designet på Panerai være præcist så betydningsfuldt som expertens.

Det handler om respekt for alle der deltager på en ordentlig og respektfuld måde. Skulle der så være en enkelt som man ikke synes viser respekt eller som man selv har svært ved at respektere må man jo prøve at ignorere det. Og skal jeg udøve selvkritik bliver det nok lige her jeg har mangler.

Lad mig give et eksempel. Jeg synes ikke det er ok at nogen kalder det andre skriver "en gang lort" eller "bullshit". Jeg mener det bør korrigeres af moderator for hvis ikke moderator gør det føler jeg at det opfattes som respektabel sprogbrug herinde. Jeg prøver at ignorere det, men synes grundlæggende at det er både personligt, ubehøvlet, groft ..... Og faktisk også forkert. Man kan jo bare skrive hvad man er uenig i og hvorfor. Længere er den ikke.

Vh baun
Svar
Baun Skrev:Lad mig give et eksempel. Jeg synes ikke det er ok at nogen kalder det andre skriver "en gang lort" eller "bullshit". Jeg mener det bør korrigeres af moderator for hvis ikke moderator gør det føler jeg at det opfattes som respektabel sprogbrug herinde.
Vh baun

Det har du helt ret i, Baun.
JK

PS: Sådan skriver man da slet ikke om en person, som man angiveligt respekterer.
Svar
Baun Skrev:Lad mig give et eksempel. Jeg synes ikke det er ok at nogen kalder det andre skriver "en gang lort" eller "bullshit". Jeg mener det bør korrigeres af moderator for hvis ikke moderator gør det føler jeg at det opfattes som respektabel sprogbrug herinde. Jeg prøver at ignorere det, men synes grundlæggende at det er både personligt, ubehøvlet, groft ..... Og faktisk også forkert.

Jeg kan godt følge dig, Baun - det er dog ofte et dilemma for en moderator, hvornår og hvordan der skal og/eller bør gribes ind.

Jeg plejer ikke at diskutere min moderering efterfølgende, idet jeg ellers ikke kan bestille andet og idet dem, det er "gået ud over" måske ellers vil tro, at jeg kan påvirkes.

I det konkrete tilfælde, du henviser til vil jeg dog (for denne ene gangs skyld) godt påpege, at det ikke er korrekt, at jeg ikke har reageret. Jeg valgte dog den bløde tilgang, at forsøge at kalde alle de "involverede parter" til orden i et forsøg på, at undgå at det udviklede sig, men samtidig i et forsøg på ikke at lægge en unødig dæmper på en ellers frugtbar tråd. Og ville den fremførte påstand egentlig have været anderledes, hvis ordet "rubbish" (dansk: vrøvl) var blevet anvendt i stedet for "bullshit" ?

Det står frit for at synes, at jeg har gjort det forkert - i en sag med flere parter, er det svært at gøre alle tilfredse.

Og generelt betragtet og uden reference til ovenstående, så synes jeg, at medlemmerne skal huske på, at en af de ting, som har været angivet som utilfredsstillende herinde, jo netop har været, at man har ment sig "modereret/censureret" i for høj grad.

Derfor håber jeg, at I vil bemærke, at de nye "normer" af denne grund er løsnet op i forhold til mange ting, men netop også henstiller til folk, at man taler pænt .........både til hinanden og generelt.

Men det betyder altså ikke, at jeg har tænkt mig, at være online 24 timer i døgnet og lege "sprogpoliti" !!

Som det også fremgår af det nye "norm-sæt", så formodes folk herinde at være voksne mennesker, der både kan finde ud af at behandle hinanden ordentligt, men også at man ikke er overfølsomme !

Hvis man føler sig dårligt behandlet, så kan man jo på en pæn og ordentlig måde gøre vedkommende opmærksom herpå - så vil jeg forvente, at situationen løser sig af sig selv.

Det er hverken muligt eller for den sags skyld ønskeligt, at forvente at moderator skal komme rendende og være "gårdvagt i skolegården" i alle situationer !!

Læs nu de nye normer igennem en ekstra gang og læg både mærke til, hvad der står OG hvad der er udeladt - og lad os så hjælpes ad allesammen for at få det forum, som samtlige har efterlyst ...........nemlig et forum med fri debat, kant OG med respekt for andres synspunkter og holdninger.

Sent from my iPhone using Tapatalk
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Citat:Sådan skriver man da slet ikke om en person, som man angiveligt respekterer.

Nej, ikke om en person, men sagtens om en påstand.

Det er lidt kringlet spørgsmål når sproget lige pt. udvikler sig voldsomt hurtigt og div. gadesprogs- / slangudtryk bliver blåstemplet af sprogsnævnet og bliver mainstream (den sidste: "Fuck").

Jeg ville sige at det beror på situationen og at uhøfligheden behøver ikke at være tilknyttet til bestemte ord. En bleg funktionær med giftigt tunge kan sprede mere skader under den formelle og korrekte sprogsbrug en et - par Fuck´s og Shit´s vil nogensinde opnå.

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)