Ref. 5513 vs. 1680 vs. XXXX
Syntes 5513 er en super flot model! Men syntes helt bestemt at en dato på et ur giver noget ekstra. Har selv købt en 11660 fra 2004 da jeg fortrækker at kunne se datoen på mit ur. Men jeg er helt enig med at lige præcis 5513 med en simpel og ren urskive er super flot!
Svar
Jeg er helt enig i at der er en væsentlig visuel forskel mellem de to modeller. Jeg er også helt enig i at 5513 er et MEGET harmonisk ur. For mit vedkommende er der dog noget der drager mig mod 1680 tophatten er en stor del af denne ”forelskelse” jeg mangler dog stadig at finde den der også vil have mig. Men jeg er kun lige begyndt søgningen så det skal nok komme.

Hilsen Spejlborg
Svar
Speedy Skrev:Hej dwendler
Du er meget velkommen til at prøve mit 1680 over en kop kaffe, kan se at vi bor i den samme del af byen.
At den så oveni købet er fra 1978 og byens flotteste er jo bare en bonus Icon_e_biggrin

Jeg har haft en 5513 før og de er begge virkelig fede, men det er kun dig der i sidste ende kan træffe valget!

Og jeg takker for venlige fremvisning af 1680 og lidt ursnak Icon_smil
Svar
Hej Alle,

Hvordan er mulighederne for stadig at få lavet service på disse ure hos en AD’er?

Hvor lang tid kan man forvente at man kan få reservedele?

Hvad gør man når denne periode udløber? Jeg vil jo helst ikke være nød til at sende det til skrot.

Hilsen Spejlborg
Svar
Hejsan
Det at PK har skruet vintage servicepriser op i himlen - for at være fri for at servicere dem - betyder hverken at eftersyn generelt vil koste en formue eller være umuligt pga. at Rolex ikke kan levere mere reservedeler.
Normalt får man pakningerne skiftet ved et eftersyn og dem kommer der at være mulighed for at købe - ad infinitum.
De reservedeler for kalibrer 1560 og 1570 og 3015 som en AD ikke kan få fra Schweitz, kan uden mindste problem købes fra nettet: På eBay er der hundredevis af sælgere som sælger både originale og generiske Rolex-dele eller hos en af de mange reservedelefirmaer, så som Cousins mm. http://www.Cousinsuk.com.
Og medmindre man vil have service-certifikatet for et ur man ejer og som ingen papirer har, vil jeg varmt anbefalle de uautoriserede, dygtige urmagere, som sagtens kan finde ud af Rolex´ enkelt (men robust) urværk.
I Kbh Bo Mølbak, i Jylland Peter Halse. Og, naturligtvis, mange andre.
Dit Rolex-ur bliver ikke mere skinnende og herligt ved at du betaler to til fire dobbelte servicepris hos en AD.
Hilsener - John

PS. Har lige skaffet stumper for reparation af en Rolex basiskaliber 1130, fra tidligt 60´ene - dvs. over 50 år gamle. Vil påstå at det gik hurtigere og billigere end at anskaffe dele for en yngre kaliber hos en AD.
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Nu er valget faldet på 1680 Icon_cool
MEN, mon ikke jagten på en 5513 fortsætter, så jeg i sidste ende kommer at eje begge Icon_e_biggrin

İmage

İmage

İmage

İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)