Et ur til jul... Nivada Chronograph
#11
Nu gaar den videre. Som skrevet havde jeg overvejet at pille den der Valjoux 72 ud af sin kasse, og faa den ind i en Chronoking kasse:

İmage

Dog viste sig det, at det er bare en "Chronomaster" kasse alligevel, og at skiven slet ikke hoerer til den. Jeg har nu en Chronoking kasse i den form, men uden drejering - og den er da fuldstaendig umuligt at finde. Saa dukkede denne her op i ebay:

İmage

Foerst til den helt utrolige pris af 500 GBP. Men det blev den ikke solgt til, saa i naeste anloeb startede det med 1 GBP, og jeg vandt den til sidst til en rimelig pris. Saelgeren havde ogsaa skiven og viserne:
İmage
İmage
(Skiven er magen til den jeg allerede har, men i bedre tilstand).
Det hele er paa vej fra England og skal komme til at se ud som denne her:

İmage
([url]"http://forums.watchuseek.com/f29/fs-vintage-nivada-chronoking-compensamatic-diver-chronograph-valjoux-72-1969-a-596122.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://forums.watchuseek.com/f29/fs-vin ... 96122.html[/url])
Skift ur, når du står op!
Svar
#12
Av av av.. What a beauty! Hvad måtte du smide for kassen?
Svar
#13
Beautifull collection you have there Olof . Made my day seeing them , thank you . Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#14
Ej, en lækker samling. Tillykke med den.
Svar
#15
Jamen tak skal i ha'! Icon_e_biggrin
Jeg har nu ogsaa faaet den tilbage fra uremageren:

İmage
İmage

jokumq Skrev:Av av av.. What a beauty! Hvad måtte du smide for kassen?

Kassen blev oprindeligt tilbudt for 450 GBP (!)... men der bed selvfoelgeligvis ingen paa. Han havde ikke engang inkluderet skiven og viserne til den pris, helt utroligt. Saa proevede han igen med startpris til 1 GBP, jeg har koebt til 102 GB plus porto (mit hoejeste bud havde vaeret 120). Skiven og viserne betalte jeg en yderlig 85 GBP for. Jeg mener vi kan begge vaere glade - jeg samler Nivada og ville gerne have en ny kasse. Det her model findes ret sjaeldent. Paa den andere side - de flest folk som har et Valjoux 72 liggende faar den maaske hellere ind i en kasse af et af de mere kendte maerker, saa den pris jeg har betalt til sidst er vel hvad den er "vaerd". Uden passende skive duer det jo ikke til ret meget - og jeg havde en skive liggende allerede, det var jo foerst efter koebet at jeg fandt ud at han havde det hele liggende!
Skift ur, når du står op!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)