|
Et ur til jul... Nivada Chronograph - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Et ur til jul... Nivada Chronograph (/showthread.php?tid=77961) Sider:
1
2
|
Et ur til jul... Nivada Chronograph - olof - 25-12-2012 Altsaa ingen gave (bortset fra - hvert ur jeg koeber er jo en slags gave til mig selv... ![]() Nivada "Taravana" chronograph med Valjoux 7734 i foerste udfoering. Dato paa 6. Minut-totalisatoren hare en yderlig markering til 45. ![]() ![]() For en slags skyld kom den med en ny Hirsch rem, som passer saerdeles godt til uret. Den moedes her med denne Nivada ![]() som indeholder et Landeron 187 ![]() og ligger hos min uremager for revision og reparatur (datoen skifter ikke). Jeg gaar ud fra, at den er en smule aeldre. Begge ure er 39mm i diameter og har en graa skive. Begge er vel blevet produceret sidst i 60erne / tidlig i 70erne. Landeron-Modellen er sandsynligvis aeldre, men der kan ikke vaere stor forskel. Spoerg nu ikke, hvorfor Nivada skriver "Taravana" paa nogle af deres modeller... Re: Et ur til jul... Nivada Chronograph - mnielse - 28-12-2012 Hej Oluf Det er et meget smukt Nivada. Mvh. Martin Re: Et ur til jul... Nivada Chronograph - jokumq - 05-01-2013 Har du købt begge ure sammen? Nivada chronoer er altid en fornøjelse. Jeg har selv et aviator sea diver fra 60'erne med et venus-værk, som jeg købte hos en vintage watch shop i NY. Har du andre Nivadaer/Croton? Re: Et ur til jul... Nivada Chronograph - olof - 05-01-2013 Masser af dem... Altsaa, en hel del i hvert fald. Nu er Landeron-versionen tilbage fra uremageren og har faaet NATO paa: ![]() Siden Du spoerger... ![]() Diver, ETA 2872 ![]() Diver, ETA 2783 ![]() Nivada Chronoking, Valjoux 72 (jeg overvejer et "skift" til ny skive og standard Chronoking kasse, som er paa vej allerede - denne her er slidt og poleret for meget, og det er ikke muligt at finde reservedele. Dog elsker jeg farven...) ![]() Nivada Chronoking, Valjoux 7736 ![]() Nivada Dresswatch, 14K ![]() Nivada Chronometer, ETA ![]() Nivada Chronomaster, Valjoux 23 ![]() Nivada Wanderer, med Vulcain "Cricket" vaerk (har ingen billeder Nivada Chronomaster, Valjoux 23 (er hos uremageren faar at faa en "ny" kasse, dykkerringen her manglede) ![]() Nivada Chronomaster, Valjoux 92 ![]() Nivada SP, "Jump-Hour", desvaerre en "redial" som blev ikke udfoert saerlig godt ... og et par stykker mere... hvor er din? Re: Et ur til jul... Nivada Chronograph - hannover_dk - 05-01-2013 Jeg har kun en chronomaster - men sikke mange flotte Nivadaer i EN tråd tak Re: Et ur til jul... Nivada Chronograph - jokumq - 13-02-2013 Hold nu op! Re: Et ur til jul... Nivada Chronograph - jokumq - 15-02-2013 Så modtog jeg det længe ventede Wanderer fra Peru ![]() Og et billede af mit sea diver som lovet
Re: Et ur til jul... Nivada Chronograph - olof - 17-02-2013 Meget flot wanderer, jeg synes ogsaa det er fantastisk patina! Re: Et ur til jul... Nivada Chronograph - jokumq - 17-02-2013 Re: Et ur til jul... Nivada Chronograph - olof - 17-02-2013 jokumq Skrev:... Lurer lidt på din fine antarctic, som jeg forsøger at finde på bugten til en fornuftig pris. Jeg har set 2 af dem i de sidste par aar, en magen til min og en i guld (plated). Saa Du skal bare blive ved! |