Et ur til jul... Nivada Chronograph
#1
Altsaa ingen gave (bortset fra - hvert ur jeg koeber er jo en slags gave til mig selv... Icon_mrgreen ), den blev bare leveret just in time paa den 24.12.

İmage

Nivada "Taravana" chronograph med Valjoux 7734 i foerste udfoering. Dato paa 6. Minut-totalisatoren hare en yderlig markering til 45.

İmage
İmage

For en slags skyld kom den med en ny Hirsch rem, som passer saerdeles godt til uret.

Den moedes her med denne Nivada
İmage
som indeholder et Landeron 187
İmage
og ligger hos min uremager for revision og reparatur (datoen skifter ikke). Jeg gaar ud fra, at den er en smule aeldre. Begge ure er 39mm i diameter og har en graa skive. Begge er vel blevet produceret sidst i 60erne / tidlig i 70erne. Landeron-Modellen er sandsynligvis aeldre, men der kan ikke vaere stor forskel. Spoerg nu ikke, hvorfor Nivada skriver "Taravana" paa nogle af deres modeller...
Skift ur, når du står op!
Svar
#2
Hej Oluf

Det er et meget smukt Nivada.

Mvh. Martin
Svar
#3
Har du købt begge ure sammen? Nivada chronoer er altid en fornøjelse. Jeg har selv et aviator sea diver fra 60'erne med et venus-værk, som jeg købte hos en vintage watch shop i NY.

Har du andre Nivadaer/Croton?
Svar
#4
Masser af dem... Icon_e_biggrin
Altsaa, en hel del i hvert fald. Nu er Landeron-versionen tilbage fra uremageren og har faaet NATO paa:

İmage

Siden Du spoerger...

İmage
Diver, ETA 2872

İmage
Diver, ETA 2783

İmage
Nivada Chronoking, Valjoux 72 (jeg overvejer et "skift" til ny skive og standard Chronoking kasse, som er paa vej allerede - denne her er slidt og poleret for meget, og det er ikke muligt at finde reservedele. Dog elsker jeg farven...)

İmage
Nivada Chronoking, Valjoux 7736

İmage
Nivada Dresswatch, 14K

İmage
Nivada Chronometer, ETA

İmage
Nivada Chronomaster, Valjoux 23

İmage
Nivada Wanderer, med Vulcain "Cricket" vaerk

(har ingen billeder Icon_e_surprised )
Nivada Chronomaster, Valjoux 23 (er hos uremageren faar at faa en "ny" kasse, dykkerringen her manglede)

İmage
Nivada Chronomaster, Valjoux 92

İmage
Nivada SP, "Jump-Hour", desvaerre en "redial" som blev ikke udfoert saerlig godt

... og et par stykker mere... hvor er din? Icon_e_biggrin
Skift ur, når du står op!
Svar
#5
Jeg har kun en chronomaster - men sikke mange flotte Nivadaer i EN tråd tak
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#6
Hold nu op! Icon_e_smile Sikke en samling. Jeg poster et billede af min aviator sea diver når jeg er i nærheden af mit kamera igen. Den er med venus-værk og med lidt slid på lynetten. Faktisk har jeg lige erhvervet mig en wanderer med vanvittigt patineret skive, som gerne skulle komme med posten inden længe.
Svar
#7
Så modtog jeg det længe ventede Wanderer fra Peru Icon_e_surprised Det trænger til en god service, ellers er det rigtig lækkert med en fantastisk patineret skive.

İmage

Og et billede af mit sea diver som lovet Icon_e_biggrin

İmage
Svar
#8
Meget flot wanderer, jeg synes ogsaa det er fantastisk patina! Icon_e_biggrin
Skift ur, når du står op!
Svar
#9
Icon_e_biggrin Tak. Den er til urmager fro den helt store tur. Lurer lidt på din fine antarctic, som jeg forsøger at finde på bugten til en fornuftig pris.
Svar
#10
jokumq Skrev:... Lurer lidt på din fine antarctic, som jeg forsøger at finde på bugten til en fornuftig pris.

Icon_mrgreen
Jeg har set 2 af dem i de sidste par aar, en magen til min og en i guld (plated). Saa Du skal bare blive ved!
Skift ur, når du står op!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)