Første Rolex: Submariner Date vs Explorer II ??
Har været omkring datejust II, men den er ikke rigtig i min smag... GMT´en var med i et pænt stykke tid, men den røg, da 3 ure i feltet blev til 2!! Men et flot ur!!
Tager op til M.C. Mortensen i Herning imorgen... de har alle modeller hjemme og på lager også GMT II... så kan alle modeller prøves og pasform, look, farve og matches mod hinanden.
Herefter Klarlund på mandag for li´ at kaste et sidste blik på Panerei ved siden af Rolex....

Har egentlig reserveret 2 modeller hos Rene Knudsen A/S i brabrand, men under tidligere indlæg i Good Guys/Bad Guys virkede "folk" ikke begejstrede for firmaet... eller ihvert fald ikke den inde i Århus C.

Jeg har været i Brabrand afdelingen måske 5-6 gange i meget casual påklædningen og har der modtaget rigtig fin og servicemindet behandling... trods gentagne besøg uden køb!
Altid smilende og meget glad for at fortælle om Rolex, hans besøg og uddannelse fabrikken, vise modeller, forklare forskelle på modeller m.m.

Nogen andre indtryk af Brabrand afdelingen??

Nå men efter Mortensen og Klarlund tror jeg at jeg er klædt på tilden endelige beslutning, ikke mindst takket være alle jeres super fede indlæg!!!!!!!!

Glæder mig MAX til de to besøg henholdsvis imorgen og på tirsdag.... Fortsættelse følger.

Mvh Ulrikgfh
Svar
ulrikgfh Skrev:Hej Nicholas.

Forståeligt synspunkt... men har altid drømt om at starte med et Rolex.. Men under drømmeurene og fremtidige ønsker er panerai og PP med fremme i feltet.

De modeller jeg kigger på der er bare ikke indenfor mit "startbudget" på ca. max 60 tkr... Desværre!!

Mvh Ulrikgfh
60.000 kr er sandelig også en slat penge. Vi glæder os til at se billeder af dit nye ur Icon_e_smile
VH
Nicholas
Svar
Ja spændende at høre hvad du kommer frem til.

İmage

İmage

Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
ulrikgfh Skrev:Nogen andre indtryk af Brabrand afdelingen??
Jeg formoder det er Knud Pedersen/Brabrand der refereres til
Jeg bor i Åbyhøj som er lige i nærheden så det er min lokale urmager. Jeg har over flere omgange købt småting (remme mm.) i butikken, samt sludret om ure og prøvet diverse uden dog endnu at have købt et ur der.

Mit indtryk af Brabrand-afdelingen er som dit positivt!

Det er to lækre ure du vakler mellem. Uanset udfaldet er jeg sikker på at du bliver glad for det.
Med venlig hilsen
Jesper

I kassen pt.:
Breitling SuperOcean A17360
Breitling Avenger Seawolf titanium E17370
Rolex GMT Master II 16710
Omega Planet Ocean 2200.50.00
Maurice Lacroix Pontos PT6048
Junghans Automatic cal. 651.10 (1969)
Svar
Jo undskyld, det er selvfølgelig Knud petersen.
Men meget positivt indtryk i Cityvest centeret!!
Svar
Hej Klaus

Super fede billeder... Mega Lækkert ur!!
Svar
Super dag hos M. C. Mortensen AD Rolex i Herning.

Kanon service og kundefokus... Absolut en UG+ oplevelse!!
Snakkede med Steffen der var grundig og meget tålmodig med mig, alt imens han med stor entusiasme forklarede og fremviste alt fra submariner til Daytona i 18 karats Everrose guld til 238 kilo... Var der i 2 meget spændede og lærerige timer!

Feltet blev åbnet og alle modeller blev overvejet igen. Følgende var med til "dans":
Submariner
Submariner Date
GMT Master II
Datejust II
Explorer II

Udseende, størrelse og komfort på håndled... 5 modeller blev til 2, og meget overraskende landede finalen mellem Explorer II og GMT´en, og ikke Submariner Date!

Havde GMT været i 42 mm i stedet for 40mm, så havde det gjort udfaldet....
Mit endelige valg blev Explorer II Black Dial!!
Et super lækkert og relativt stort ur, der føles fantastisk på hånden... Et ur man ikke ser så tit.... og så var jeg en glad og tilfreds drengerøv!!

Rolex Explorer II Hvor har du været hele mit liv...??!

Tak til alle for input, billeder og inspiration!!

Billeder følger snarest....

Mvh Ulrikgfh
Svar
Super valg og ja Steffen kan sit kram!
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Good choice and congratulations from me . Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Tillykke med uret - super godt valg Icon_smil
MVH Jesper
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)