Spændende ur! Er det med ekstra tidszone eller blot 24 timers indikering?
Halvkedelig quartz? Jeg forstår fuldt ud fascinationen af mekaniske ure og jeg ejer da også selv 4 stykker ved sidste fintælling. Omvendt, så bruger jeg dem ikke til alm. daglig brug. Både fordi jeg er så øm overfor dem og nok også at jeg har lidt svært ved at retfærdiggøre det økonomisk overfor mig selv at slide dem på den måde, som jeg kan se mit dagligdags ur trods alt bliver selvom jeg ikke er den skødesløse type og selv mener jeg hører til den 1/10 der passer bedst på deres ting.
Halvkedelig quartz er for mig et alm. ur med tid og dato med middelmådig værk. Ellers skal det være præcision eller noget specielt. Hvad med Bulova Precisionist med flydende viser, de er unikke og præcise. Værket dog ingen stor kunst, men det virker, er mere præcist end gennemsnittet og til daglig brug er det et fint og spændende ur.
Eller hvad med Casio Edifice. OK, det kræver måske man - som mig - er en nørd type. Jeg har selv kig på et par af modellerne, for overvejer en afløser til mit nuværende radiostyrede dagligdagsur. Må indrømme at jeg synes de modeller uden digital-display er super spændende rent brugermæssigt. Rigtig nok, værket er ikke noget en horologisk skønhed, men igen - det virker, er holdbart og helt perfekt til daglig brug. Hvis dog for hulen bare Casio ville proppe safirglas i stedet for mineral. Den kasse og pris bare skriger på safirglas!
Skal det være fint quartzværk uden særlige funktioner er vi vel ovre i noget Seiko 9F.
Beklager jeg ikke lige har et bud på hvad jeg mener skal være året ur