Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 151 i 91 svar
Givet Likes: 29
Med 30K på lommen kunne man også stifte bekendtskab med enten VC Overseas, JLC Reverso, Blancpain FF, Breguet Aeronavale eller en Glashütte Original af en art. Der kan med garanti findes en lækker "outsider" for budgettet, Per
De venligste hilsner, John
•
Blancpain FF tror jeg kan blive svært at finde til 20-30K.....Hvis nogen har en siger de bare til, jeg køber på stedet (Ref 2250GMT/2200 med stålkrans tæller ikke som en rigtig FF i min verden)
VC overseas ligeså, med mindre det er noget 35-37mm semivintage halløj?
Indenfor prisen ville jeg gå efter en Damasko DK14 med inhouse værk und alles.
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Jeg tror nu ikke med at jeg skal have en "outsider" - lavede bare, som underholdning, eksperimentet - hvad ville jeg vælge inden for dette segment.
Det er jo altid en spændende øvelse at teste om man kan få "mere ur for pengene" ved at vælge noget hvor kantstensafskrivningen er meget høj.
Spørgsmålet er jo om en høj listepris er udtryk for en høj kvalitet og afskrivningen stor af en eller anden grund - eller listeprisen bare har været for høj fra starten - og der er måske endda givet et stort afslag ifbm. nykøbet - 30-40% eller mere. Så er brugtprisen jo ikke så "mærkelig" eller atraktiv, so det umiddelbart kunne se ud til.
Ingen tvivl om at det omtalte Chopard er lækkert, men om det også er "mere ur for pengene" end de mere almindeælige mærker (Omega, Rolex, IWC) købt brugt, ved jeg ikke, men øvelsen er morsom.
vh Baun
•
Svar: 1,761
Tråde: 50
Modtaget Likes: 328 i 198 svar
Givet Likes: 72
Baun Skrev:men hvad siger du til det - og hvad ville du falde for og hvorfor?
vh baun
Mit bud Per - selvom mange vil synes jeg er en klovn når jeg skriver det!!
(Altså - hvorfor forsøge at tale dig fra det når du endelig taler om at anskaffe dig andet end Omega?)
Jeg SYNES du skal være outsider - altså i forhold til din NORMALE Omega prioritering!!
Og så spendere grynene på en af de dyrere samler Omega'er:
AKA:
Helguld seamaster cal. 321
Ranchero: 2990-1 sort/hvid med original skive og broad arrow visere
RAF ref. 2777-1 fra 53 - ligeledes med orginal skive og Broad arrow
En af de tidlige speedy'er med tidlig kasse - 105.0002/105.0003
Eller.....
Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Øhhh..... hvad med en GP Seahawk II ?
For 22 - 25K får du et ur hvor værket er lidt mere end i vores daglige Omegas og Rolex´.
Og - IMHO - den skal være i en original læderremme, lænken er for meget bling-bling (se billederne i en anden, pt. låst, tråd).
Enten du hader klokken fra den første øjeblik eller også skéer det modsatte: Du forelsker dig i tikkeren...
Was sagst Du ?
Hilsen John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
gmt-geek Skrev:Baun Skrev:men hvad siger du til det - og hvad ville du falde for og hvorfor?
vh baun
Mit bud Per - selvom mange vil synes jeg er en klovn når jeg skriver det!!
(Altså - hvorfor forsøge at tale dig fra det når du endelig taler om at anskaffe dig andet end Omega?)
Jeg SYNES du skal være outsider - altså i forhold til din NORMALE Omega prioritering!!
Og så spendere grynene på en af de dyrere samler Omega'er:
AKA:
Helguld seamaster cal. 321
Ranchero: 2990-1 sort/hvid med original skive og broad arrow visere
RAF ref. 2777-1 fra 53 - ligeledes med orginal skive og Broad arrow
En af de tidlige speedy'er med tidlig kasse - 105.0002/105.0003
Eller.....
Vh. Jon
som sagt bare et tankeeksperiment (tror jeg).
vh Baun
•