|
Hvis man skulle vælge en "outsider" - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Hvis man skulle vælge en "outsider" (/showthread.php?tid=77457) |
Hvis man skulle vælge en "outsider" - baun - 11-07-2012 Lidt inspireret af en tråd der egentlig var udmærket; men gik i fnidder (delvis pga. mig) vedr. køb af et ur vi ikke så ofte taler om herinde, fik jeg tanken: Hvad ville jeg købe til 20-30 K hvis det var dagordenen - og jeg endte med et Chopard dykker som Mywatch har til salg her på siden. For mig ligner det "rigtige lækkerier for hver eneste krone" :Chopard L.U.C. Pro One diver står til 25 K, men det er naturligvis ikke nemt at få virkelig fornemmelse af kvaliteten uden at have uret i hånden og på armen. Her er en "test" af uret: Test: CHOPARD L.U.C Pro One men hvad siger du til det - og hvad ville du falde for og hvorfor? vh baun Re: Hvis man skulle vælge en "outsider" - willy - 11-07-2012 Baun Skrev:Lidt inspireret af en tråd der egentilgvar udemærket meg gik i fnidder (delvis pga. mig) vedr. køb af et ur vi ikke så ofte taler om herinde fik jeg tanken: Hvad ville jeg købe til 20-30 K hvis det var dagordenen - og jeg endte med et Chopard dukker som Mywatch har til salg gher på siden. For mig ligner det "rigtige lækkerier for hver eneste krone" :Chopard L.U.C. Pro One diver står til 25 K, men det er naturligvis ikke nemt at få virkelig fornemmelse af kvaliteten uden at have uret i hånden og på armen. Her er en "test" af uret:I must admit any Chopard with a LUC caliber gets my attention . Of course there are a few variants of the LUC caliber . But all of them are of the high quality . I have looked at the Pro One Diver many times , and i would not mind owning one at all . I think it is a bargain to get a watch of that quality for so little money . Okay it is not the easiest watch to sell on the danish market . But i think it is a very good looking dive and everyday watch , that is individual . Chopard make virtually everything inhouse today . They even melt and mix their own precious metals for their watch production . And since the introduction of their LUC calibers that according to most watch critics is one of the best calibers ever made,and many compaired the finish on LUC top calibers to Pateks . Chopard are a huge brand with outlets all around the world . And i personally like the design and quality of many of their watches . Willy Re: Hvis man skulle vælge en "outsider" - Joepete - 11-07-2012 Med 30K på lommen kunne man også stifte bekendtskab med enten VC Overseas, JLC Reverso, Blancpain FF, Breguet Aeronavale eller en Glashütte Original af en art. Der kan med garanti findes en lækker "outsider" for budgettet, Per Re: Hvis man skulle vælge en "outsider" - MortenKN - 12-07-2012 Blancpain FF tror jeg kan blive svært at finde til 20-30K.....Hvis nogen har en siger de bare til, jeg køber på stedet (Ref 2250GMT/2200 med stålkrans tæller ikke som en rigtig FF i min verden) VC overseas ligeså, med mindre det er noget 35-37mm semivintage halløj? Indenfor prisen ville jeg gå efter en Damasko DK14 med inhouse værk und alles. Re: Hvis man skulle vælge en "outsider" - baun - 12-07-2012 Jeg tror nu ikke med at jeg skal have en "outsider" - lavede bare, som underholdning, eksperimentet - hvad ville jeg vælge inden for dette segment. Det er jo altid en spændende øvelse at teste om man kan få "mere ur for pengene" ved at vælge noget hvor kantstensafskrivningen er meget høj. Spørgsmålet er jo om en høj listepris er udtryk for en høj kvalitet og afskrivningen stor af en eller anden grund - eller listeprisen bare har været for høj fra starten - og der er måske endda givet et stort afslag ifbm. nykøbet - 30-40% eller mere. Så er brugtprisen jo ikke så "mærkelig" eller atraktiv, so det umiddelbart kunne se ud til. Ingen tvivl om at det omtalte Chopard er lækkert, men om det også er "mere ur for pengene" end de mere almindeælige mærker (Omega, Rolex, IWC) købt brugt, ved jeg ikke, men øvelsen er morsom. vh Baun Re: Hvis man skulle vælge en "outsider" - gmt-geek - 12-07-2012 Baun Skrev:men hvad siger du til det - og hvad ville du falde for og hvorfor? Mit bud Per - selvom mange vil synes jeg er en klovn når jeg skriver det!! (Altså - hvorfor forsøge at tale dig fra det når du endelig taler om at anskaffe dig andet end Omega?) Jeg SYNES du skal være outsider - altså i forhold til din NORMALE Omega prioritering!! Og så spendere grynene på en af de dyrere samler Omega'er: AKA: Helguld seamaster cal. 321 Ranchero: 2990-1 sort/hvid med original skive og broad arrow visere RAF ref. 2777-1 fra 53 - ligeledes med orginal skive og Broad arrow En af de tidlige speedy'er med tidlig kasse - 105.0002/105.0003 Eller..... Vh. Jon Re: Hvis man skulle vælge en "outsider" - TioMalo - 12-07-2012 Øhhh..... hvad med en GP Seahawk II ? For 22 - 25K får du et ur hvor værket er lidt mere end i vores daglige Omegas og Rolex´. Og - IMHO - den skal være i en original læderremme, lænken er for meget bling-bling (se billederne i en anden, pt. låst, tråd). Enten du hader klokken fra den første øjeblik eller også skéer det modsatte: Du forelsker dig i tikkeren... Was sagst Du ? Hilsen John Re: Hvis man skulle vælge en "outsider" - baun - 12-07-2012 gmt-geek Skrev:Baun Skrev:men hvad siger du til det - og hvad ville du falde for og hvorfor? som sagt bare et tankeeksperiment (tror jeg). vh Baun |