Advice for someone new to the watch world
Mads Gjødesen Skrev:Problemet med ur-litteraturen er, at skriver man en langhåret detaljeret bog med dybdegående tekniske beskrivelser er der ingen der gider købe/læse den. 95 % foretrækker gode flotte billeder og lidt god beskrivelse.

Det er vel ikke anderledes herinde? Langt de fleste er her for at diskutere frem for at nørde. Når det kommer til subjektive svar er der masser på banen, men når det kommer til fagligt dybere spørgsmål er det langt hen ad vejen begrænsede svar og viden.

Vores akademiske tilgang til tingene er meget forskellig, og for de fleste er urene en halv overfladisk hobby, hvor man hellere vil kigge sig til viden frem for at læse sig til den Icon_e_wink

/Mads
Thank you Mads for keeping to the subject , and giving us something to think about . Icon_e_smile Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
willy Skrev:No instead you and Baun have not contributed any knowledge Willy

Plejer ikke at blive beskyldt for ikke at ville give gode råd.... og har just i et tidligere indlæg sagt(omskrevet til kort form)

Hvis du vil vide nmere om ure så læs alt hvad du kan finde men vær kritisk til det hele - og prøv selv de ure du formår at prøve.

At jeg tror på at langt de fleste, har evne og vilje til at forholde sig kritisk til hvad de læser, er vist den største forskel på hvad jeg skriver ifht. - uden at blive personlig en enkelt anden skriver Icon_redface

vh Baun
Baun Skrev:
willy Skrev:No instead you and Baun have not contributed any knowledge Willy

Plejer ikke at blive beskyldt for ikke at ville give gode råd.... og har just i et tidligere indlæg sagt(omskrevet til kort form)

Hvis du vil vide nmere om ure så læs alt hvad du kan finde men vær kritisk til det hele - og prøv selv de ure du formår at prøve.

At jeg tror på at langt de fleste, har evne og vilje til at forholde sig kritisk til hvad de læser, er vist den største forskel på hvad jeg skriver ifht. - uden at blive personlig en enkelt anden skriver Icon_redface

vh Baun
I think this leads no where . Can we get back to the subject please . Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Mads Gjødesen Skrev:Problemet med ur-litteraturen er, at skriver man en langhåret detaljeret bog med dybdegående tekniske beskrivelser er der ingen der gider købe/læse den. 95 % foretrækker gode flotte billeder og lidt god beskrivelse.

Det er vel ikke anderledes herinde? Langt de fleste er her for at diskutere frem for at nørde. Når det kommer til subjektive svar er der masser på banen, men når det kommer til fagligt dybere spørgsmål er det langt hen ad vejen begrænsede svar og viden.

Vores akademiske tilgang til tingene er meget forskellig, og for de fleste er urene en halv overfladisk hobby, hvor man hellere vil kigge sig til viden frem for at læse sig til den Icon_e_wink

/Mads

Jeg kan lide at nørde og sparre, men kan ikke se noget galt i en snak om holdninger (subjektiv debat) så længe tonen incl. undertonen holdes på et niuveau med respekt for andre.

Jeg mener ikke der er nogen modsætning i at en bog (eller artikkel) kan være flot og spækket med super billeder samtidig med at den er teknisk og detaljeret. Faktisk siger et billede jo mere en 1000 ord.

At beskrive co-axial funktionen uden gode billeder ville man nok ikke nå sit puplikum med, men måske med gode billeder og velvalgt tekst.

Så, igen. Vil man vide mere om ure, må man læse og kigge billeder og have en analytisk krittisk tilgang.

Når nye folk dukker op på forum med spørgsmål om hvad man bør købe er mit standard råd:

Tag god til til grundig research. Dels er det en herlig beskæftigelse dels vil mange opdage at den Omega Speedmaster man havde på nethinden blegner, når man først ser hele udbudet - og man ender måske med et Panerai.... det er vejen frem efter min mening: grundig research

vh Baun
Og den stopper så her

Se venligst indlæg om urforum.dk
Mywatch.dk
Bjarne Vork

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)