Svar: 29
Tråde: 2
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 1
Baun Skrev:Du taler ikke til hele verden her på siden men overvejende folk som er ret vidende om ure. At fortælle os at Rolex ikke er verden fineste ur virker lidt overflødigt og nedladende efter min mening.
vh Baun
+1
Og bare en smule trivielt når det bliver gentaget næsten en gang om dagen på den ene eller anden måde...
Daytona - 16523
Submariner - 14060
Submariner - 16613
Crosswind g/s
Tissot PRS200
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Næsten alle - eller alle herinde - ser jo rolex som hvad det er - et bundsolidt ur som ligger - for mange i max af deres urbudget. Drømmer om et DSSD - og vist er der mange lækre ting ved det - og brugsværdi og brugtpris fejler jo ikke noget, men de fleste er jo faktisk vintage samlere, og de har det som den langt overvejende del herinde med Rolex som noget der er samlerværdi og spænding i, men der er da ikke EN af dem som tror at det er verdens bedste ur - målt på de her faktorer med bedste værk, fineste poleringer, dyreste løsninger.
De ved til gengæld utroligt meget om vintage Rolex, spørg form som Mads, Danny, Jon, KlausM, Fætteren med de høje ben - ja der er masser af dem - om special ting omkring vintage Rolex - og de ved foruroligende meget - men de tror ikke - helt som langt de fleste medlemmer herinde - at Rolex er toppen af rangstigen rent horologisk (for whatever that is worth), så jeg er enig i, at det er helt overflødigt at påpege den ting herinde, og mener heller ikke det er vigtigt generelt, for at vide hvorfor Rolex tillader sig prisstigninger.
Det gør de fordi de kan (og over hele perioden fordi CHF har været i kursproblemer og de kan ikke lige lønne deres folk med € - gælder ikke den sidste stigning - men læs mig ret - over perioden)
vh
•