Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
Disse manchetknapper blev købt hos en juveler i Rockefeller Center - så vidt jeg husker i underetagen. Jeg har desværre glemt navnet, men det var ikke en af de sædvanlige kædeforretninger, man ser i enhver shopping mall.
Jeg tror ikke, der er meget at hente rent prismæssigt på ure, især ikke når der kommer dansk moms m.v. oveni prisen.
/Bjørn.
•
Svar: 44
Tråde: 6
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Der er en kæde der hedder Tourneau (sådan ca.), der har et par butikker derovre... jeg kan ikke lige huske hvor
De er AD'er af mange forskellige af de store, og havde mange af de nye modeller da jeg var derovre i '09.
Priserne er ikke særlig gode i forhold til herhjemme, når du som Bjørn skriver medregner de danske tillæg
•
Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
Jeg har været i Tourneau nogle steder i USA og jeg har aldrig været særligt imponeret af service niveauet og de har virket lidt bedre-vidende og howski-snowski på mig. Dette er naturligvis en meget personlig opfattelse, der ikke skal tages for mere end pålydende.
Stort set enhver shopping mall i USA har indtil flere ur-butikker, og min erfaring er, at det er langt rarere at besøge dem, der ikke er en del af en stor kæde.
Brugt/vintage forretninger synes jeg generelt er sværere at finde, men her taler jeg ikke specifikt New York, som jeg kun har besøgt en gang en lille uge.
/Bjørn.
•
Svar: 25
Tråde: 10
Ellers kan jeg varmt anbefale Wempe på 5th Ave. Der er super god service og de giver også gode rabatter, hvis man virker interesseret nok. Endvidere gælder deres europæiske garanti, ligesom de kan lokkes til at sende uret over night til New Jersey, så du kan slippe for sales tax (som vist er ca. 11%).
•
Svar: 170
Tråde: 31
madsjkk Skrev:Ellers kan jeg varmt anbefale Wempe på 5th Ave. Der er super god service og de giver også gode rabatter, hvis man virker interesseret nok. Endvidere gælder deres europæiske garanti, ligesom de kan lokkes til at sende uret over night til New Jersey, så du kan slippe for sales tax (som vist er ca. 11%).
Sales tax i NY er 8.875%
Wempe på 5th Avenue er en super butik, men tjek ogsaa Tourneau som har 2-3 store butikker i NYC. Der finder du alt, Rolex, PP, AP Panerai, VC osv... de er virkelige værd at tjekke ud.
Der ligger bla. en 3 etagers Tourneau paa en side gade til 5th Ave.
•
Svar: 2
Tråde: 1
Hvad med
vintage-ure i New York? Er der nogen der har noget at byde ind med i forhold til det?
Forslag modtages med stor glæde
God weekend...
•