Vacheron Constantin Overseas: Wow or Boring?
Tage: GO FOR IT. Det er toppen. Så for mig bliver det fremover kun til en PP og AP. Der er to stk som jeg håber finder plads i 2011 0g 12. Ellers vil det være VC jeg vil gå efter i den top ende.
Min VC er 40mm (passer bedst til mit lille håndled) og med den gamle type lænke. Den nye lænke er også meget lækker.

Mon ikke Crook kommer med en bemærkning. Jeg mener at han havde lidt med en skruekrone. Men ikke 100% sikker. Men der findes jo også småfejl på andre ure i samme prisklasse.
İmage
Svar
Godt husket, lidt af et chok jeg fik - nyt ur og pludselig stikker der et stykke ståltråd ud af kassen, der hvor pusheren normalt sidder... Gudskelov kunne jeg finde den ude på køkkengulvet. Uret måtte til reparation hele 2 gange, men så blev problemet også løst.

Uret er solgt for 6 mdr. siden, det fik simpelthen ikke tid nok på armen mit AP ROC vandt hver gang valget stod på et chrono Icon_smil

/Crook
Svar
Rent designmæssigt tiltaler det mig ikke. Teknisk ved jeg ikke noget om det, så det vil jeg ikke udtale mig om. Men hvad jeg finder kedeligt kan være det fedeste for andre, og heldigvis for det da. Men syntes ikke at skive, lynetten og urkasse harmonere så godt.
Revue Thommen Diver Professional Autiomatic
Svar
synes vc krono har en rigtig god value ift. hvad du giver for ur i big 3 brand, sammenlign med PP 5711 eller AP ROO, finish af kasse og lænke er på top niveau. men model er selv ikke så eftertraget, nogen ikke kan lide bigdato, nogen synes uret er for meget dress end sport, skive design er lidt for gammeldag, osv. jeg vil helt sikker selv finde på at købe uret, men det bliver ikke min eneste ur, og desværre at flere andre ure står højere på liste desværre.
Svar
40 mm jeg troede de alle var 38mm og 40 passer rigtig godt syntes jeg Icon_cool
men deres service priser er pebret eller husker jeg forkert Icon_question
Svar
Jeg tænker på "blød hat og Opel" når jeg ser uret...

Forza TVR
Svar
Min farfar ville kun have fået ros hvis han havde fuldendt trioen:

Vacheron, blød hat og Opel.....Han nøjedes med de 2 sidste, hvilket der heller ikke skal lyde kritik af.

Vacheron'en er et rigtigt pænt ur, og især billedet Kim T har sakset, hvor det fremstår med læderrem viser i mine øjne uret fra sin bedste side.

Hvem har egentligt designet selve uret?

Hilsen Chris
Svar
Jeg kan jo bedst lide når form og funktion går op i en højere enhed.

Og her kan jeg ikke rigtig se hvilken funktion den specielle lünette har. måske nogen ved det?

Ellers ser jeg det mest som en skidtsamler og også "unødvendige kanter" der på sigt må være lidt udsatte for slid osv.

Om det ser godt ud? Det giver uret egenart og genkendelighed hvilket ikke er uvæsentligt, men jeg synes at både AP RO og PP Nautilus har klaret denne opgave bedre - mere elegant.

Det er ikke Wow - og bestemt ikke Boring, bare et godt forsøg, som ikke er 100% vellykket. Jeg ville i hvert fald hellere købe PP eller AP udfra designet.

vh Baun
Svar
Baun Skrev:Og her kan jeg ikke rigtig se hvilken funktion den specielle lünette har. måske nogen ved det?
vh Baun
Det er motivet fra malteserkorset (VC's varemærke) som anvendes i lynetten, men det har mig bekendt ikke nogen praktisk funktion. Kun genkendelsen glæde Icon_smil

Jens-Kristian
Svar
JK Skrev:
Baun Skrev:Og her kan jeg ikke rigtig se hvilken funktion den specielle lünette har. måske nogen ved det?
vh Baun
Det er motivet fra malteserkorset (VC's varemærke) som anvendes i lynetten, men det har mig bekendt ikke nogen praktisk funktion. Kun genkendelsen glæde Icon_smil

Jens-Kristian

Det havde jeg godt luret, men spekulerede på om der også var noget med at skrue lünetten fast og så fastholde den når rem/lænke blev monteret.

vh baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)