Svar: 1,515
Tråde: 96
Modtaget Likes: 8 i 5 svar
Givet Likes: 0
PeterAB Skrev:http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=87780" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
På ovenstående link er der en diskussion af WR ratings for sub vs gmt, den afgørende forskel på de to modellers modstandsdygtighed overfor tryk skulle være tykkelsen på bagkassen. Om en gmt kan klare væsentligt mere end 100m skal jeg ikke kunne sige, men den kan i hvert fald klare mindre end en sub pga. bagkassen.
Husker godt tråden fra TRF, fra min research på nettet inden jeg selv købte en GMT IIc.
Jeg er heller ikke i tvivl om at Sub'en kan holde til mere. Men det virker bare "unødvendigt" at angive en lavere modstanddygtighed end faktuelt. Men jeg går ud fra at det er med til at styrke Rolex image med "understatement", og at deres ure er "over engineered". En Sub holder med garanti også til mere end de 300m den er angivet til
Så bottom line, må være at det er for at understrege at Sub'en er det "rigtige" dykkerur - om end begge i praksis klarer sig præcis lige fint... og det er vel det væsentligste
•
Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
Vi skal måske lige huske at sige, at hele denne diskussion om GMT vs Sub trykfasthed gælder de nye modeller med seks-cifrede type numre. Den gamle GMT, 16710 har ikke trip-lock, og den vil jeg nok ikke anbefale at have på under dykning.
/Bjørn.
PS: Selvom den s'gu nok skal holde til det! Altså, den er jo 100m rated, og med nye pakninger og nylig tryktest skal den såmænd nok kunne klare typiske amatør dyk til højst 30-40m.
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
bjorn_e58 Skrev:Vi skal måske lige huske at sige, at hele denne diskussion om GMT vs Sub trykfasthed gælder de nye modeller med seks-cifrede type numre. Den gamle GMT, 16710 har ikke trip-lock, og den vil jeg nok ikke anbefale at have på under dykning.
/Bjørn.
PS: Selvom den s'gu nok skal holde til det! Altså, den er jo 100m rated, og med nye pakninger og nylig tryktest skal den såmænd nok kunne klare typiske amatør dyk til højst 30-40m.
Ikke om jeg ville dybt med en gammel 100 meter tæt sag - men det er da nogen rimelige amatører med 30-40 meter faktisk - 40 meter er grænsen man normalt anbefaler hvis det er på ren luft i flasken - så skal vi over i iltblandinger nitrox og special ting

Det er noget siden jeg har været dernede - og tror de fleste amatører ligger lystigt under 30 meter
Alt kan gå fint med luft på 40 meter, men begynder noget at gå galt er det hurtigt en ulykke - og så er der altså langt op med pauser og alt.
vh
•