jacob jensen Skrev:Udemærket hannover det kan vi så sige hver gang der snakkes om hvad der bliver skrevet om ure uden for forummet
lige netop herinde ser vi det da netop som mere end et ur.
Jeg ser ikke enkelt mærker som som noget der i sig selv kan ophidse mig på deres vegne, og NEJ DA - diskussion er da nyttigt, men formen - når vi ryger ud i ord vi ikke ville bruge mod vores kollegaer og sikkert ikke heller ville anvende, hvis ikke det lige var på skrift.
Du skal da ikke være enig hverken i det ene eller andet, og det skal vi andre jo heller ikke, men ofte vinder vi alle ved at prøve at se tingene i lidt færre absolutter (artiklen er næppe 100% vrøvl eller 100% sandt) - og lidt mere som, at der måske er lidt til begge sider - hvor vi kan hælde forskelligt - og mere eller mindre kraftigt - til den ene eller anden side. Jeg synes så ofte ting skal være enten helt rigtigt, eller helt tåbeligt.
Det er jo nok denne artikel
http://insight.kellogg.northwestern.edu/...to_acquire - som der henvises til i avisen, som er den lidt mere seriøse baggrund - uden at den på nogen måde er hele sandheden.
At mennesker kan købe ind, for at kompensere for for manglende et eller andet, er ikke forkert - og absolut standard pensum på højere handelsskoler og handelsuniversiteter (der skal nok være universitetsuddannelser, hvor det ikke er relevant pensum
Fænomenet anvendes af reklamebranchen på mange måder til at skabe mersalg. Det kan da absolut ikke udlukkes, at et kendt mærke (uanset hvad for en vare) som for rimelige penge kan give den følelse af rigdom, kan ha en sådan tendens - Rolex, Gucci osv.
At alle Rolex købes på den baggrund eller af "prangere", ville være klart forkert påstand, men skrives jo med en "sjov" reference til skatteministerens Rolex - stakkel eller pranger, det er nok sådan man skal se den.
vh