22-11-2010, 11:34 PM
Det er ikke så tit jeg bidrager med noget på forummet, men Kim T's tanker om et-urs konceptet fik sat nogle tanker i gang.
Jeg kan ikke forestille mig at skulle nøjes med et enkelt ur, men jeg kom frem til at jeg ville være rimeligt godt dækket ind med fem ure - et fra hver af disse kategorier:
- Flieger
- Diver
- Chronograf
- Dress
- Beater
Jeg kommer nok ikke ned på fem ure lige med det første, men hvis jeg skulle vælge ville jeg lige nu nok tage disse:
Flieger: Stowa Flieger Original
Diver: Seiko MarineMaster
Chronograf: Omega Dynamic Chrono
Dress: IWC Ingenieur (Ikke et traditionelt dress ur, men det fineste ur jeg har, og det der bliver brugt til de mere formelle lejligheder - jeg er bare ikke til tynde guld ure)
Beater: Customized Seiko Monster
Beklager billedkvaliteten - det var hvad jeg kunne klare uden lystelt/dagslys
Prøv at lege med: Find fem ure i samlingen, eller lav en imaginær liste, opnåelig eller utopisk efter eget valg
Jeg kan ikke forestille mig at skulle nøjes med et enkelt ur, men jeg kom frem til at jeg ville være rimeligt godt dækket ind med fem ure - et fra hver af disse kategorier:
- Flieger
- Diver
- Chronograf
- Dress
- Beater
Jeg kommer nok ikke ned på fem ure lige med det første, men hvis jeg skulle vælge ville jeg lige nu nok tage disse:
Flieger: Stowa Flieger Original
Diver: Seiko MarineMaster
Chronograf: Omega Dynamic Chrono
Dress: IWC Ingenieur (Ikke et traditionelt dress ur, men det fineste ur jeg har, og det der bliver brugt til de mere formelle lejligheder - jeg er bare ikke til tynde guld ure)
Beater: Customized Seiko Monster
Beklager billedkvaliteten - det var hvad jeg kunne klare uden lystelt/dagslys
Prøv at lege med: Find fem ure i samlingen, eller lav en imaginær liste, opnåelig eller utopisk efter eget valg
/Jens

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)