|
Hvad med et 5-urs koncept ? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Hvad med et 5-urs koncept ? (/showthread.php?tid=75007) |
Hvad med et 5-urs koncept ? - Jenslh_phpbb3_import15761 - 22-11-2010 Det er ikke så tit jeg bidrager med noget på forummet, men Kim T's tanker om et-urs konceptet fik sat nogle tanker i gang. Jeg kan ikke forestille mig at skulle nøjes med et enkelt ur, men jeg kom frem til at jeg ville være rimeligt godt dækket ind med fem ure - et fra hver af disse kategorier: - Flieger - Diver - Chronograf - Dress - Beater Jeg kommer nok ikke ned på fem ure lige med det første, men hvis jeg skulle vælge ville jeg lige nu nok tage disse: Flieger: Stowa Flieger Original Diver: Seiko MarineMaster Chronograf: Omega Dynamic Chrono Dress: IWC Ingenieur (Ikke et traditionelt dress ur, men det fineste ur jeg har, og det der bliver brugt til de mere formelle lejligheder - jeg er bare ikke til tynde guld ure) Beater: Customized Seiko Monster Beklager billedkvaliteten - det var hvad jeg kunne klare uden lystelt/dagslys Prøv at lege med: Find fem ure i samlingen, eller lav en imaginær liste, opnåelig eller utopisk efter eget valg Re: Hvad med et 5-urs koncept ? - Joepete - 22-11-2010 Sjov leg, Jens Diver: Seiko Marinemaster, SBDX001 Dress: Grand Seiko Hi-Beat, SBGH001/003 Flieger: IWC Big Pilot Chrono: Breitling Chrono Avenger Beater: Seiko 7549-7009 Sorry, jeg er nok temmelig farvet i mine valg - det kan jo være det hele ville se anderledes ud for mig hvis jeg ikke tossede så meget rundt i japansk forum Og så skal vi da lige have et billede, bare så vi kan få Per op af stolen her til aften ![]() Btw, så har jeg altid godt kunnet lide Omega Dynamic Chrono - det udstråler glæde og humør Re: Hvad med et 5-urs koncept ? - Hans Jørgen - 22-11-2010 God tråd ide Jens....Der er bare et problem, jeg har vel 50 ure jeg ikke kan undvære og 50 jeg mangler at få købt.... Men her min liste - Flieger Archimede Pilot ltd med Junghans værk. Skulle jeg købe et nyt til genren skulle det være IWC's - Diver Rolex 5512 eller 5513 eller Omega SM300 vintage - Chronograf Mhhh svært. Ville nok vælge Omega Speedmaster men skarpt forfulgt af Rolex Daytona med hvid skive (elsker hvide skiver) - Dress Audemars Piguet Royal Oak, traditionel med clos de Paris blå skive.. Alternativt PP Catatrava eller Omega Constellation/Seamaster i guld med læder rem - Beater Har igennem mere end 10 år været et Rolex. I øjeblikket er det et Turn-O-Graph med hvid skive (fortalte jeg at jeg elsker hvide skiver? I listen mangler jeg en GMT. Alternativt skulle jeg skifte min beater ud med en Rolex GMT (vintage eller ej) Re: Hvad med et 5-urs koncept ? - jacob jensen - 23-11-2010 Altid sjovt med disse drømme tråde Flieger genren siger mig ikke det vilde men for mig er IWC big pilot det "rigtige" i denne genre Diver lige min stil og her er der ingen tvivl Rolex SDDS efter min mening den fedeste diver på markedet siden den kom frem.(AP nye er godt nok heller ikke dårlig Dress her er der ingen tvivl i mit sind JLC polaris drømmeuret for mig så kunne jeg nøjes med et ur (tror jeg nok Chrono Her er jeg lidt i tvivl men hvis et VC overseas passede mig efter en armtest er den pt foran et Daytona i stål Beater ingen tvivl på drømmelisten et Seiko marinemaster 600m SD. Men nu er det jo nemt at drømme jeg får aldrig fem ure holder fast i mit tre ure koncept dress,diver og beater Re: Hvad med et 5-urs koncept ? - Mads Gjødesen - 23-11-2010 Min liste ville nok se sådan ud: Flieger: IWC Big Pilot Diver: Rolex Seadweller ref. 1665 Chronograf: Rolex Daytona Panda dial ref. 6263 Dress: PP Nautilus ref. 3700 Beater: AP RO Chrono 18 k RG racing dial /Mads Re: Hvad med et 5-urs koncept ? - baun - 23-11-2010 Jeg kan vis tikke klare mig med 5 ure – så jeg dobler lige – et Omega i hver klasse og et andet! Flieger Det må blive disse: ![]() ![]() - Diver ![]() ![]() - Chronograf ![]() ![]() - Dress ![]() ![]() - Beater ![]() ![]() vh Baun Re: Hvad med et 5-urs koncept ? - Claus_K - 23-11-2010 Jeg går primært med disse 3 - der føler jeg mig godt dækket ind:
Re: Hvad med et 5-urs koncept ? - KimT - 23-11-2010 jenslh Skrev:....men Kim T's tanker om et-urs konceptet fik sat nogle tanker i gang.Det er så gået fløjten Min liste ville lige nu og her se således ud: - Flieger Svært, men nok et Breitling Navitimer af ældre dato, som Baun viser. - Diver AP ROO Diver. - Chronograf AP ROO Safari. - Dress AP RO 15300 med blå skive. - Beater Omega PO 45,5 Orange. Jeg ville dog også meget gerne have fat i et Daytona, Pam 292, PP 5980 og et JLC MCM. Så 5 ure holder nok ikke i længden Re: Hvad med et 5-urs koncept ? - Martin P - 23-11-2010 Hmm... Den var straks lidt sværere - Flieger IWC Big Pilot. - Diver Rolex Submariner 16800 el. 5513. - Chronograf Tag Heuer Carrera 1887 - Dress Rolex Datejust 36mm i stål - Beater Omega Seamaster 2531 el 2541. Nok noget i den retning for mig, hvis jeg lige skal lave en liste Re: Hvad med et 5-urs koncept ? - Bartsimp - 24-11-2010 Jeg har nok 2 lister, en der er nogenlunde realistisk at realisere inden jeg dør. Den anden er ikke realismeliste - Flieger: IWC 5002 - Diver: Rolex 1665/5513 - Chronograf: AP 26300 - Dress: Vintage Omega i guld - Beater (kommer lidt an på definationen) Citizen Pingo Ønkselisten - Flieger: IWC 5002 - Diver: Rolex 5517 - Chronograf Rolex: 6240 Newman dial - Dress: PP Nautilus - Beater: PAM 4B/9B Mvh Thomas |