Breitling Navitimer fra 1963
Kim T Skrev:Hej Hannover

Jeg læste dit indlæg, men glemte helt at kommentere Icon_e_surprised Icon_e_wink

SUPER flot ur.
Som HG også nævnte, så var vi jo så heldige at se Sørens ovre hos Claus.
Og det var sgu ikke til at stå for Icon_e_biggrin

Stort tillykke fra et kedeligt hotelværelse i Nuuk.........
Sørens er jo også top - ældre end mit - fra de tidligere generationer med sorte sub-dials og beads of rice. Det ville jeg skam også gerne ha.
Jeg har bare noget med de hvide, og i høj grad med beads of rice kransen - og så er der kun 1963 som findes - og det begrænser udvalget i den grad - hvis alt skal være originalt.
Det er vel ikke noget hemmelighed, at Søren og jeg har haft samme leverandør Icon_e_biggrin
Jeg ville nu gerne til Grønland, med lidt tid til at komme rund, og måske Nuuk ikke er første valget der - men få lidt ud af det.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Jeg ville nu gerne til Grønland, med lidt tid til at komme rund, og måske Nuuk ikke er første valget der - men få lidt ud af det.
vh
Jeg ville nu også gerne se mere, men arbejdet kalder jo Icon_e_sad
Og med vores hobby, så skal der jo gerne tjenes lidt penge Icon_e_wink

Jeg kan godt forstå det med de hvide subdials, det giver en rigtig flot kontrast.
Svar
Jeg vil også meget gerne sige tillykke med det meget flotte "nye" ur John - og så skal jeg hilse fra storebror!! Icon_e_wink

İmage

Jeg syndes det er lidt sjovt for her har vi et tydeligt eksempel på det der blev diskuteret i tråden om forskellen på en ursamling og en samling ure.
John du går efter en helt speciel model som indfrier dine krav mens jeg købte den der bare sprang i øjnene og ikke ville ned i kassen igen. Jeg sad med din i hånden men det var 62'eren der måtte med til Jylland.

Vh Søren
Svar
Søren Ingvardsen Skrev:Jeg vil også meget gerne sige tillykke med det meget flotte "nye" ur John - og så skal jeg hilse fra storebror!! Icon_e_wink

John du går efter en helt speciel model som indfrier dine krav mens jeg købte den der bare sprang i øjnene og ikke ville ned i kassen igen. Jeg sad med din i hånden men det var 62'eren der måtte med til Jylland.

Vh Søren
Den er jo også i flot flot stand og de sort subs er jo det ældste. Jeg som normalt ikke kan få det gammelt nok - men her har de hvide altid været den navitimer jeg haft i hovedet. Det er der jo ingen som helst fornuft i, bare lidt tilfælde. Stort tillykke med din også.
Går du med den, eller bliver det en ren kassevarmer? Min bliver givet brugt, men absolut ikke til noget egentligt udendørs sjov eller stor party

Når jeg ser den mod mine speedies 145.012 og 105.003 så springer den jo lidt mere i øjnene, og yes I love it.
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej Hannover

Stort tillykke med din nye Navitimer, men det er ikke kun i 1963 de lavede den med Beads of Rice bezel og hvide subdials, for jeg ejer en fra 1964, som er stort identisk med din, med det samme guldlogo, som dog er uden AOPA, men der står Breitling under logoet, og så har jeg den oprindelige firbenrem som uret havde på da uret blev købt, og uret står stort set som nyt. Icon_e_biggrin

MVH Peter
İmage
Svar
Super lækre ure Icon_cool I min bog det lækreste Breitling til dato. Fed historie, værk og design. En klassiker på højde med Speedy cal. 321 Icon_e_biggrin Havde også engang et flot AOPA som jeg desværre solgte, og efterfølgende fortryder lidt. De hænger altså ikke på træerne Icon_e_sad

/Mads
Svar
Hej John,

Først - Tak for sidst Icon_e_wink

En rigtig fed Breitling du har fået landet dig der!!

Der er helt sikkert noget over vintage Breitlingerne der trækker.... Historie... look... feeling... og man kunne blive ved!

Men pas på - den får sikkert rigtig meget armtid, ligesom min Chrono-Matic fra 68 stjæler pænt meget venstre håndled her!! Icon_e_biggrin

Hyg dig!

Mvh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Allerede det første år jeg kiggede på Vintage ure sprang Breitling navitimer i øjnene. Ligesom Rolex Sub, Omega Speedmaster og flere andre, er det ure som brænder sig fast på nethinden. Og de bliver der.

På min nethinde er en Navitimer med hvide subdails og bunkevis af skalaer tal og streger i et smukt mønster - og det er bare det jeg jagter.

Som med min speedmaster vil jeg have et eksemplar, som er i visuelt flot stand - altså ser pænt og ordentligt ud. Det er vigtigt synes jeg, med et ur som ikke mindst er en vinder pga. sit unikke design.

Jeg savler, ønsker til lykke og leder videre!

vh baun
Svar
peter Skrev:Hej Hannover

Stort tillykke med din nye Navitimer, men det er ikke kun i 1963 de lavede den med Beads of Rice bezel og hvide subdials, for jeg ejer en fra 1964, som er stort identisk med din, med det samme guldlogo, som dog er uden AOPA, men der står Breitling under logoet, og så har jeg den oprindelige firbenrem som uret havde på da uret blev købt, og uret står stort set som nyt. Icon_e_biggrin

MVH Peter
Sjovt - det er korrekt at visse gik ind i 1964 - men hvad nummer har din inderbagkasse, hvis du kan nænne at tage den af - gerne bare PB om det er bedre? Icon_e_biggrin
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:
peter Skrev:Hej Hannover

MVH Peter
Sjovt - det er korrekt at visse gik ind i 1964 - men hvad nummer har din inderbagkasse, hvis du kan nænne at tage den af - gerne bare PB om det er bedre? Icon_e_biggrin

Ikke PB om den slags - vi vil vide om Peter ur er ægte eller han er blevet snydt Icon_mrgreen Icon_mrgreen Icon_mrgreen Icon_mrgreen

vh baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)