Breitling Navitimer fra 1963
Jeg har fået en Breitling Navitimer 806 - fra 1963 Det var den eneste årgang som kan tilfredsstille mine 3 hovedønsker:

Beads of Rice bezel. Hvide subdials (de rent sorte er ældre og for nogen finere og superlækre, men æstetisk er jeg til de hvide subdials som den Navitimer jeg husker og Aopa på skiven. Dertil et ikke årgangs afhængigt krav:Original tritium i visere og på skive.
Første billede er stjålet fra Kurt Brøndum, hvis nogen kender det igen fra hans glimrende artikel her på sitet - med hans tilladelse, og årsagen er, at billedet helt enkelt er med der også.

İmage
Jeg manglede en Venus 178 i min samling, og denne er i fin stand og nyserviceret:
İmage
AOPA (Aircraft Owners And Pilots association) logoet er pålagt i 18 K guld er ser herligt ud
İmage
Et lille sideblik:
İmage
og så det sædvanlige billeder der viser, at uret går fint til jeans Icon_e_biggrin
İmage

Eneste mulighed for at få originalt Beads of Rice bezel og hvide subdials på samme ur, var sådan en 1963 sag, året hvor Beatles sang "She loves you" - ikke et dårligt år.

venligst
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg har også lige kommenteret det under nye ure, men endnu engang tillykke med en klassiker ! Det ser meget velholdt ud på billederne. Icon_e_smile
vh Hans Henrik
Svar
Tillykke med din Navitimer - det er en ægte klasikker. Icon_e_smile
178'er venus værket er et smukt syn. Æstetisk kan det bestemt måle sig med en cal. 321.

Et spørgsmål falder mig ind : Går du efter at have alle de klassiske kolonnehjuls-kronografer i din samling? Man kunne få det indtryk efter at have læst teksten i dit indlæg.

Igen: tillykke med den nye...
Svar
Sådan, Hannover !! Tillykke !! Icon_e_smile

Et utroligt flot eksemplar af en klassisk Breitling !
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Tillykke, det er meget meget smukt.
Svar
Hej John

STORT tillykke med uret.
Det er virkelig en skønhed.... WOW
Jeg har længe haft kig på et Navitimer fra 67, som Kurt også har. Og blev mere tændt efter at have set Søren´s (fra vist nok 62) til ClausT´s GTG.
De ure har bare noget over sig, og i dagslys er det så så så så SMUKT.
Og det passer bare til det hele, OGSÅ cowboy bukser Icon_e_wink
Icon_cool
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
Der er jo ikke andet at sige end: Lækker klokke Icon_cool Stort til lykke med "landingen", John Icon_e_wink Icon_razz

"AOP" (tror jeg der står) i logoet - hvad står det for ?
De venligste hilsner, John
Svar
Fantastisk flot ur især på billede 3.
Tillykke med det!
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
KlausM Skrev:Fantastisk flot ur især på billede 3.
Tillykke med det!
Mvh
Klaus
Tak - ja på billede 3 ser man tydeligt at 18 K logoet for AOPA er appliceret frem til 1963 i alle fald - det skifter vist kort derefter (eller vist lige derefter), men det kan man jo læse i Kurt Brøndums artikler
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej Hannover

Jeg læste dit indlæg, men glemte helt at kommentere Icon_e_surprised Icon_e_wink

SUPER flot ur.
Som HG også nævnte, så var vi jo så heldige at se Sørens ovre hos Claus.
Og det var sgu ikke til at stå for Icon_e_biggrin

Stort tillykke fra et kedeligt hotelværelse i Nuuk.........
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)