Hvor tungt er et tungt ur? hvad vejer jeres? Hvad mener i?
152 g på gummi. JUST RIGHT Icon_e_biggrin

İmage
Svar
Tja - vægt synes også jeg mangler i ur specifikationer. Nye ure vises med størrelser osv. men vægt er sjældent med i specifikationen. En mangel.

Jeg synes vægt er en del af kvaliteten. Let vægt en kvalitet til masser af ure, mellem og noget højere vægt er en kvalitet til de lidt større desk-divers, som jeg jeg ikke er så vild med i letvægt titanium.

Jeg har jo lidt forskellige: (tag vægten +/- et par procent - det er ikke elektron, men fin gammel brevvægt)

F.eks. en Omega Piepan gold-cap på læder - 39 gram - Drøn behageligt dress

En Rolex explorer på lænke: 127 gram - ville virke fjollet i 80 grams (nu jeg havde den ude - kom den på armen)

En Omega Ploproff - 285 gode solide gram. Totalt tåbelig på kontoret eller restaurant - Helt perfekt i havet, og OK på en strandbar om aftenen til shorts og T-shirt - ellers - forget it.

Jeg ville ikke være uden en af de tre - så vægt SKAL hænge sammen med udseende - "feeling" - og brug

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Mit JLC MCM lander på 185g = let og komfortabel for mig Icon_cool
det næste skal være meget tungere Icon_e_biggrin
Svar
73g Junghans
İmage

128g Rolex
İmage
mvh
Jeppe
Svar
jladefoged Skrev:128g Rolex
İmage
Jesper: Hvor er den fin sådan en turnograph - med sin røde tekst, røde dato og røde sekundviser. Man bliver i godt humør af sådan et ur - og + for at det er et af dem man ikke ser hver dag.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Ja den kan man hurtigt forelske sig i. Super - og herligt at der dog sælges og bæres andet en dykkerure Icon_e_surprised

vh Baun
Svar
Min Seamaster lander midt i feltet med sine 157 gram, men jeg ville ikke have noget imod at bære et tungere ur. Høj vægt oser i mine øjne af kvalitet og godt håndværk.
Venlig hilsen
Jesper
Svar
Jesper B Skrev:Min Seamaster lander midt i feltet med sine 157 gram, men jeg ville ikke have noget imod at bære et tungere ur. Høj vægt oser i mine øjne af kvalitet og godt håndværk.

nemli Icon_e_biggrin
Speed Freak!
Svar
Kim T Skrev:152 g på gummi. JUST RIGHT Icon_e_biggrin

İmage
Så FEDT, så FEDT........ Icon_cool Det oser af kvalitet og stil.... Icon_cool
Tager du en rem med i morgen?
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
HG Skrev:Tager du en rem med i morgen?
Gerne Icon_e_biggrin
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)