Hvor tungt er et tungt ur? hvad vejer jeres? Hvad mener i?
Jeg kan godt lide tunge ure. Jeg har bestilt mit første ur nu. Et Longines Hydro Conquest. Det vejer 198,5gram. Det føltes ret massivt og lækkert Icon_razz Men mens jeg søgte rundt efter ure på nettet undrede jeg mig over at man næste ingen steder får oplyst hvor meget et givent ur vejer. Det syntes jeg da er ret vigtigt! Icon_e_confused Er der andre her der går op i det? Hvad vejer jeres?
Speed Freak!
Svar
Mit Deep Blue vejer ca. 250 gram....

İmage
Svar
Du godeste! Icon_e_surprised
Speed Freak!
Svar
Rasmus Rodney Skrev:Du godeste! Icon_e_surprised

Ja, mon ikke !!!

Mit Deepsea vejede 206 g i min konfiguration (uden dykkerled) og mit IWC Aquatimer vejer 174 g. Derudover har jeg en Citizen "Pingo" på en mesh-lænke, der vejer 167 g.
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Nogle gange er jeg til lette ure, som jeg ikke mærker på håndleddet. F.eks., så vejer min Orange Samurai på gummirem 85 gram, så det "er der bare" Icon_e_smile
İmage

I den anden ende, så havde jeg en Tag Heuer Aquagraph på en dejlig lænke, som vejede omkring 220 gram. Dejligt ur, som er vellavet og har en fed udstråling.
İmage

Generelt, så er det - for mig - ikke kun afgørende hvad uret vejer, men også hvordan "det lader sig bære", altså hvorvidt det er behageligt at have på eller ej. Min PAM 1 på læderrem er således mit foretrukne valg, i fald jeg skal have ur på i lang tid, når det er meget varmt - eller når jeg bare vil føle mig super godt tilpas Icon_e_wink Icon_razz
İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Jeg er også til 'tunge ure' og havde på et tidspunkt et ORIS TT1-dykkerur, som vejede 244 g.

İmage

İmage

Pt. ejer jeg et Omega Planet Ocean (XL), et Breitling Steelfish og et Seiko 'Monster' - alle på lænke og relativt tunge.
Svar
Tungeste ur jeg har ejet er et AP RO 18K med guld lænke, det er et "mindre" 40 mm ur, men vejer 280 gram med alle led monteret i lænken Icon_e_surprised
Mvh. Micki - DREAMWATCH
Svar
Breitling Seawolf lander på 225G

İmage
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
Her er et lille udpluk, med tungeste ur øverst.

İmage
Speedmaster 125. Vægt: 212 g

İmage
Flightmaster, "Hedge Hopper", generation 2 (ST 145.0036). Vægt. 139 g

İmage
Flightmaster, "Pilote", generation 1 (ST 145.0013). Vægt. 132 g

İmage
Speedmaster Mark V (Teutoner). Vægt: 126 g

İmage
Speedmaster X-33, Titanium. Vægt: 112 g

Er enig med Joepete's betragtning om "hvordan uret bærer" - Min personlige erfaring med det ovenstående udvalg er:
.. når et (mit) ur vejer mere end 120 g, kan fordeling af vægt (balance) mellem ur og lænke være afgørende for om det bærer bekvemt.

Ligeledes kan lænkens/remmens anslutning til uret have betydning; om befæstigelsen er yderlig eller nær.
Flightmasteren, der ufortjent har erhvervet sig et ry for at være et "monster stort" ur, er et godt eksempel herpå.
Den markante tourneau formede kasse danner et "skørt" over remfæstet (hidden lugs), hvilket bevirker at lænken sluttet til - ganske tæt på selve uret. (se nedenstående billede)

İmage

De 2 tilsyneladende ens Flightmasters, bærer vidt forskelligt, trods en vægtdifference på kun 7 g.
"Hedge Hopper'en" har et højere beliggende tyngdepunkt, og en mærkbar større tendens til at "slaske".

Speedmaster 125 er et meget toptungt ur, der er rimeligt afbalanceret af en lænke med massive led. - Vægten er dog så betydelig, at man skal påse, at lænken "sidder til".
.... Ynder man at bære sit ur løst, tror jeg næppe man kan vænne sig til en "125'er".

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Jeg foretrækker et let og komfortabelt ur - lige nu sidder der 43 g super lækker Vintage Omega på armen. man mærker det næsten ikke - og alligevel syner det pænt og det rene design lyser op!

Årgang: 1962
Kasse: Rund, stål, flot stand med søhesten graveret i bag pladen!
Højde: 11 mm
Diameter: 35 mm uden krone
Skive: hvid/beige textur med gyldne visere, timemarkeringer
Rem:
Caliber: 286 manuelt,
Caliber nr.: 19808605
Ref. Nr.: 135.003 -62-SC

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)