GMT2c vs. ny sub
Hej Rolex COMEX

Jeg er enig i dine betragtinger af lænkerne på de nævnte Rolex modeller, dog er lænkerne på den nye 116610 og lænken på 116660 ikke ens, den er lige en lille tand bedre på 116660, da man kan justere længden mens man bærer uret, det kan man ikke på 116610. Icon_e_surprised

MVH Peter
İmage
Svar
peter Skrev:Hej Rolex COMEX

Jeg er enig i dine betragtinger af lænkerne på de nævnte Rolex modeller, dog er lænkerne på den nye 116610 og lænken på 116660 ikke ens, den er lige en lille tand bedre på 116660, da man kan justere længden mens man bærer uret, det kan man ikke på 116610. Icon_e_surprised

MVH Peter

I know Icon_e_wink

14060: God (enkel & funktionel).

116710: Bedre.

116610: Bedst.

116660: Dén bedste.
Svar
Til det oprindelige spørgsmål om forskelle kan men kort sige:
Spændet er markant opgraderet og der er ikke anvendet bukket metal længere.
Lænken har solide led hele vejen igennem, altså heller ikke bukket metal her længere.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Sociologen Skrev:Hvordan vil I vurdere lænkerne på GMT2c hhv nyt sub i forhold til fx 14060?

Jeg kan i hvert fald sige så meget, at efter min opfattelse, så er der et univers til forskel på den gamle type (14060) vs. den nye type (116710/116610). Den gamle er flimset og blikdåse-agtig, og den nye er den lænke et Rolex fortjener...

(...der findes dog fortsat bedre lænker derude, både Omega, Breitling, mv).
Svar
Claus_K Skrev:Den gamle (14060) er flimset og blikdåse-agtig, og den nye er den lænke et Rolex fortjener...

(...der findes dog fortsat bedre lænker derude, både Omega, Breitling, mv).
De gange, jeg har haft en 14060 i hånden, må jeg nok erkende, at jeg er blevet skuffet over lænken. Umiddelbart ville jeg tror, at Rolex kunne gøre det meget bedre.

Det skal dog påpeges, at mit sammenligningsgrundlag er lænken på Planet Ocean samt ProII-lænken på Steelfish - begge lænker, som nok hører til de bedste (i prisklassen).
Svar
Man kan sige meget skidt om den gamle Rolex lænke og spænde men faktum er:
1) Den vejer ikke så meget som mange af de nyere Rolex, Omega etc.
2) Den holder selv efter 30-40 års brug.
3) Den er klart billigere i anskaffelse.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Hej KlausM

Jeg er helt enig med dig angående holdbarheden på Rolex lænkerne, men prisen på en lænke til Omega PO koster cirka 4000 kroner, hvorimod den billigste Submariner lænke reference 93150 koster cirka 5500 kroner.

MVH Peter
İmage
Svar
Den er jeg med på Peter men sammenligningen her går på ny versus gamle Rolex.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)