Svar: 461
Tråde: 62
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jacob K Skrev:Jeg var til "overrækkelse af den nye submariner" i går.
Jeg var så heldig at blive udtrukket til at købe et af de 2 første eksemplarer hos Klarlund.
Det var en rigtig hyggelig aften, som startede kl. 19.00.
Klarlund åbnede sin flotte butik på strøget, hvor der var 2 representanter fra Euroman, 2 ekspedienter fra Klarlund, Stig som er direktør for Klarlund og Lars som er chef for værkstedet.
Det hele startede med at Stig, holdt en lille tale, hvor han fortalte lidt om Rolex og Klarlund. Vi fik et glas champange selvfølgelig i Rolex glas.
Derefter holdt Lars et foredrag om submarinerens historie, hvor vi fik lov til at kikke på et RIGTIG fedt 5508 fra 1958 med en eventyrlig flot patinering.
Dernæst holdt Lars et lille foredrag om den nye submariner, og hvad der var specielt ved denne.
Så fik vi overrækt en rigtig lækker gave fra Rolex / Klarlund, som var en orginal Rolex ur opbevarings boks til 4-5 ure. En rigtig lækker boks som desværre ikke er i handlen, så det gør den jo bare endnu mere spændende.
Så fik vi uret overrakt
Og hvordan er den så
Den er svine lækker, så kort kan det siges
Den har de kraftig horn som kendes fra GMT’en.
Den har den lækre lænke som kendes fra DS’en.
Den har som det første Rolex fået anti refleks behandlet glasset mellem luppen og glasset, dette bevirker at datoen står kniv skarp.
Den er produceret på en ny måde så fjederen ikke så let bliver magnetiseret (det får alle nye Rolex’er fremover).
Den har maxi dials, som ser rigtig godt ud.
Den har en fed ceramisk lynette.
Den ligner en Submariner !!
Uret koster vejledende 43.700 kr men stiger til september til 45.700 kr hvor Rolex hæver deres priser !!
En anden ny ting er, at Rolex er gået væk fra at bruge nummer serier, det består nu af nogle tilfældige bogstaver og cifre. Dette bevirker at det ikke længere er muligt at sige ud fra serie nummeret hvornår uret er produceret.
Der er jo så bare lige det sjove med Rolex, at de sjældent er konsekvente med deres ting, og dette gælder også den nye submariner.
Der er nogle GANSKE få som er produceret efter den gamle nummer serie.
Klarlund har fået tildelt 9 ure, hvor 2 af dem er i den gamle nummer serie.
Stig (direktøren) har det ene, og jeg fik finger i det andet
En sjov ting, som jeg er SIKKER på, ikke vil have en negativ indvirkning på urets pris over tid
Fremover vil alle nye produceret ure få de nye nummer.
Det var en rigtig hyggelig aften, hvor der blev snakket Rolex til den store guldmedalje.
Lars holdt et interessant foredrag, og Klarlund ydede super seriøs rådgivning og kundepleje (som de plejer).
Jeg vil derfor gerne takke Euroman og Klarlund for en rigtig god aften.
MVH
Jacob
Købte du så uret? Eller venter du på, at det kommer til salg her på vintage som brugt ur til ca. 35 % under vejledende pris?
Venligst
Stefan Garvig
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
So cool......... Men hvad med billeder ? Også af æsken.
•
Svar: 299
Tråde: 9
Jeg købte uret  ellers kunne man ikke deltage.
Og du har helt sikkert ret, uret falder i pris.
Men oplevelsen er altså også lidt værd.
Men der går et par dage inden du kan købe med 35% i rabat
Jacob
•
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Super Jakob.
Blot til alm interesse findes der også gamle 16610 med det nye nummersystem.
Mvh
Klaus
•
Svar: 461
Tråde: 62
Jacob K Skrev:Jeg købte uret ellers kunne man ikke deltage.
Og du har helt sikkert ret, uret falder i pris.
Men oplevelsen er altså også lidt værd.
Men der går et par dage inden du kan købe med 35% i rabat
Jacob
Jeg kan sagtens forstå din glæde og eufori over det nye ur. Jeg kan blot ikke lade være med at være lidt lokumsagtig og kalkulere med, at man om velsagtens et års tid kan købe selvsamme ur fra nyt med en klækkelig rabat.
Jeg ville vente - men jeg havde jo heller ikke sat mig på ventelisten
Tillykke med dit ur! Det lyder til at være et kanon-et af slagsen. Selv har jeg et Seadweller 16600 med den gamle lænke, som jeg er ved at være temmelig pissed off over. Billigt blik!
Jeg lurer på de nye modeller, og (l)ur mig, om ikke jeg hopper på en af dem - hen ad vejen. Jeg tror det.
Venligst
Stefan Garvig
Tråde: 42
Tillykke med uret !
Fin beskrivelse af denne aften. Og det har vel også en værdi at få denne oplevelse med i forbindelse med købet  (selvom jeg nu selv har købt mine Rolex brugt, og dermed også en del under nypris).
Lyder til at det er et flot ur, og helt sikkert også et jeg kunne finde på at købe, da jeg synes godt om det. Både hvad angår strørrelse, maxi dial, keramisk lynette m.m. Jeg har dog ikke set det IRL endnu.
•
Svar: 24
Tråde: 6
Tillykke med dit nye ur! Lyder som god oplevelse!
Hvor mange deltog?
Var forbi Klarlund i dag og så i den forbindelse den nye udgave.
Den er flot, men synes bedst om den gamle udgave.
Klarlund oplyste desuden, at der er en ventetid på 6 måneder..
•
Svar: 1,636
Tråde: 46
Modtaget Likes: 21 i 10 svar
Givet Likes: 1
Dejlig post Jacob - og tillykke. Kan godt forstå at du er glad!
Har selv været inde og få lidt brus hos Klarlund til et lignende arrangement og det er altid behageligt.
Lige et par spørgsmål og strøtanker..
Jeg har en GMT2c - med den nye lænke (ikke DS eller den nye Sub) men den "anden nye" lænke. Den er i topkvalitet og jeg savner ikke mikrojusteringerne. Mon denne lænke udgår nu? Den kom jo med GMTIIc og er blevet brugt på en del andre, men mon den helt nye version vil erstatte den, eller mon den stadigvæk vil blive brugt på "dress"modeller (GMT, Yacht, DD osv) og den anden nye vil blive holdt på sportsmodellerne?
Denne nye antimagnetiske fjeder? Er dette ikke blot den blå parachrom Rolex fjeder som blev lanceret for et par år siden (vist nok med GMTIIc?) - den fjeder påstår Rolex jo er 100% upåvirket af magnetisme - så kan ikke helt se hvad der skulle kunne forbedres + jeg har intet hørt om en ny.
Fjeder video:
[url]"http://www.youtube.com/watch?v=Ddv4hUNAJKA" o nclick="window.open(this.href);return false;">http://www.youtube.com/watch?v=Ddv4hUNAJKA[/url]" o nclick="window.open(this.href);return false;" o nclick="window.open(this.href);return false;
•
Jeg har også købt de fleste af mine Rolexer brugt, og vil også meget gerne spare penge. Men jeg vurderede at denne oplevelse også var lidt værd, og det syntes jeg også at den var. Mit problem er at jeg har svært ved at skille mit af med urene, det betyder så også at jeg ikke "taber" mine penge.
Men uret kan HELT sikkers fås med rabat om 3-4 mdr.
Der var inviteret 3 til arrangementet, men der dukkede kun 2 op, men jeg kunne jo også se at urmand var inviteret, men ikke dukkede op. Jeg vil jo så mene at det havde været en fin gestus, hvis man måske lige havde givet Klarlund besked om at man IKKE dukkede op, så kunne en anden havde fået oplevelsen.
Alle nye Rolex laves med det nye nummer system.
Jo det er bare den "almindelige" blå fjeder der er tale om, det er dog første gang den bruges i en Submariner. Lars fortalte at de ofte var ude for at et ur der tabte eller vandt 1 min. i døgnet, skille afmagnetiseres og så gik det perfekt igen.
Mvh
Jacob
•
Jeg tror at lænken til GMT'en og de andre fortsætter som de er i dag.
Det er bare samme kvalitet der er kommer til sub'en og denne har så bare også mikrojustering, som jeg syntes er RIGTIG fedt.
Jacob
•
|