30-06-2010, 06:12 PM
jacob jensen Skrev:Så skulle mange værker måske kaldes 99% in-house istedetJa eller 95% afhængig af hvor vigtig man mener balance og støddæmpning er.
Mon ikke selv de store bruger det princip - og jeg kan da også forstille mig en del der køber skruer eller andet ude ved underleverandører.
Er der ikke noget med at Patex faktisk bruger en - måske 100% ejet - eller hvordan er det - underleverandør til visse ting. Det rører i alle fald ikke mig at der bruges underleverandører til visse dele. SLET ikke hvis det er dele man selv designer og kontrollerer kvalitet på - men heller ikke ret meget, at man anvender de kendte og testede spiraler og stødsikringer.
Gælder det samme ikke for lumen hos mange af de store. Man skal vel næsten ha muldvarpen frem og købe Seiko hvis man vil ha in-house hele vejen igennem, inkl. lumen?
Det kunne være sjovt at vide, hvor meget hele den der in-house følelse påvirker ur salget i al almindelighed. Folk tænker jo måske nok at Omega - det må da være egne værker for det er stort (og så ved vi at det jo ikke altid passer) - og samme om JLC osv. - uden det egentligt betyder noget for dem, bare fabrikken står inde for det de leverer. Jeg tror almindelige ur købere er ret ligeglade.
For os betyder det en masse (også for mig) men vi betyder nok ikke så meget for omsætningen når det kommer til stykket.
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)