Mr. Korsbek!
Unregistered
LarsB Skrev:Hvordan f..... har du lavet ridser i et safirglas 2 gange? Jeg mener, man kan selvfølgelig komme for tæt på en af hustruens diamanter en enkelt gang, men 2 
Nu kan safir godt blive ridset af andet end diamanter - forstår ikke hvorfor folk tror de kun kan ridses med en diamant. Har dog aldrig selv ridset et, men har set et par stykker med ridser i glasset efter møde med metal eller beton........
•
Svar: 1,184
Tråde: 67
Modtaget Likes: 1,076 i 433 svar
Givet Likes: 5,339
Mit Panerai har været i kontakt med både beton og jern, uden at det har ridset glasset. Der skal altså en del til.
•
Mr. Korsbek!
Unregistered
LarsB Skrev:Der skal altså en del til.
Det kan vi godt være enige om......., men det andet er i mine øjne en and.
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Mr. Korsbek! Skrev:LarsB Skrev:Der skal altså en del til.
Det kan vi godt være enige om......., men det andet er i mine øjne en and.
Enig - det virker som om det ikke kun er materialet der ridser's hårdhed, men også den hårdhed den gnaves - presses - stødes - mod safirglasset med.
Mange "ridser" i safirglas ligger dog i en coating på oversiden (tosset synes jeg) og de er jo rimeligt lette at slibe væk. Man kan jo slibe i safirglas med diamantpasta - men det skal godt være et dyrt glas for det er al umagen værd, frem for at købe nyt synes jeg. Det skal jo skilles ad, safirglasset skal spændes op - maskiner på - Det er godt nok for coating, men havde selve glasset en egentlig ridse, så kom der nyt på - originalt hvis man er til det, eller et uoriginalt som ofte fås til andre priser. Uoriginalt er ligeså godt som et man har slebet rent med diamant pasta synes jeg (man kan miste logo ved at købe uoriginalt, hvis der er et sådanne)
vh
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej Hannover
Du har helt ret, men der åbenbart nogen andre der synes at flueknepperi, er vejen frem, da man umuligt kan fjerne en ridse i et safirglas, og når jeg skriver ridser mener jeg ikke småmærker, som i nogen tilfælde godt kan fjernes, men egentlige ridser foretaget af en diamant.
MVh Peter
•
Svar: 372
Tråde: 10
Modtaget Likes: 45 i 18 svar
Givet Likes: 127
peter Skrev:Hej Hannover
Du har helt ret, men der åbenbart nogen andre der synes at flueknepperi, er vejen frem, da man umuligt kan fjerne en ridse i et safirglas, og når jeg skriver ridser mener jeg ikke småmærker, som i nogen tilfælde godt kan fjernes, men egentlige ridser foretaget af en diamant.
MVh Peter
Kald du det bare flueknepperi - men faktum er at det ganske fint kan lade sige gøre - også uden at afmontere glas osv. Det kræver nok bare en lidt dygtigere fagmand end dig!
.. men selvfølgelig kan du lave en så stor ridse med en diamant at det vil være fulstændig omsonst at prøve at fjerne den

le J
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Jeg har da for nylig skiftet glas på et AP ROO, på grund et par dybe ridser i glasset, hvorfor skulle jeg dog gøre det hvis de nemt kunne poleres væk.
MVH Peter
•