Sidder lige og læser denne tråd og er enig med John (Hannover_dk) langt hen ad vejen. Jeg har stemt S til næsten samtlige valg (jeg er 30 år og der var en enkelt afstikker til liste-R), men når jeg hører Sass Larsen udtale at efterlønnen ikke er til diskussion, overvejer jeg gud-hjælpe-mig virkeligt at stemme borgeligt (åhh, ak og ve, gud forbyde det

).
Som John siger skal pengene i sidste ende komme et sted fra og det er IKKE Nationalbankens seddelpresse-maskine, men de lande vi handler med. Det er handel med de andre lande der gør os ”rigere” – andet (forsikringsbranchen, sygeplejersker, politi, servitricer osv.) er i bund og grund omfordeling af penge inde for landets grænser.
Med den situation landet står i nu, og med de demagoiske prognoser der er, er en fastholdelse af efterlønnen så uholdbart, at det alene kan flytte min stemme.
Jeg vil ikke skyde efter nogle af denne tråds læsere (hvis efterløn er sikret), slet ikke, men at man i denne situation vil betale folk for at ophøre deres arbejdsliv før tid – uantastet deres helbred og indkomst - det vækker en lille harme.
Qua John’s ord om konkurrencec evne, synes jeg ikke det er vejen frem

.
Hvordan vi forbedre vores konkurrenceevne, kunne Baun’s forslag være et godt bud. Men det er frø vi først kan høste om mange år. På kort sigt skulle man måske indse at andre mennesker i denne verden ønsker at leve som os – og at vi derfor skulle kigge lidt på vores egen levevis - selv om det lyder højt-flyvsk.
Fint med en lille politisk debat, her på en flot og god søndag. Indsparket her røg lige i fingrene da jeg læste tråden og tankerne fløj tilbage til den gode Sass Larsen’s ord.
God uge til alle, mvh Jacob