Hvad tæller
Ja skal vi ikke bare lade den ligge, og så være glade for at vi her i landet har muligheden for at diskutere på denne frie måde.

Det er vi nok alle enige om Icon_e_smile

Hilsen
NW
Svar
100% enig Icon_cool Icon_cool
Svar
Det er ret sjovt. Det er lykkedes nogen at bilde en del ind at der er færre penge til f.eks. sygehuse. Det har dog selv S og SF på det sidste måttet erkende ikke er tilfældet - en del kendsgerninger er jo målbare.

Så er der den anden sjove ting. Vi bruger langt flere penge på sundhed/sygehuse/skole o.s.v. end langt de fleste andre lande vi kan sammenligne os med. - Alligevel er mange drøn utilfredse med samme. Så er det løsningen hos dem ligger lige for:

Vi bruger flere penge end andre på sagen - og er sure over resultatet - så må løsningen da være at putte flere penge i projektet - så bliver vi glade??

Hvorfor skulle det lige virke denne gang - og er der slet ikke andre ting der skal med i betragtning, end FLERE PENGE ind i sektoren (og 100 andre sektorer) Vågn dog op.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Du har egentlig ret.

Alle regionerne kører på induviduelle it systemer. Det giver da ingen mening??

Det ville nok effektivisere systemet radikalt, hvis de kunne kommunikere over regionerne.
Det går nok nogle millionerne om året ned i et hul der Icon_rolleyes

Hilsen
NW
Svar
Nicholas ved ikke om du fik fat i hannovers pointe den har intet med måder at spare på,
men det faktum at flere penge ikke er nogle garanti for at vi vil være tilfreds med vores sygehus væsen.

Så nævner han noget med mængden af penge til sygehusene som jo ganske rigtig
er noget man kan måle.

Noget andet man kan måle er hvor mange der er døde på sygehusene
den påstand du kom med om antallet af døde i forhold til farven på regeringen mangler stadigvæk noget dækning.

Udsagnet fra hannover om S og SF kan du roligt regne med,for når han siger andre
har sagt det og det så har han altid dækning Icon_cool
Svar
Det jeg mente er at det er klart at der hele tiden mangler penge, da de ikke har overblik over hvor de går hen.

Derfor eksemplet med it-systemet.

Hilsen
NW
Svar
Sidder lige og læser denne tråd og er enig med John (Hannover_dk) langt hen ad vejen. Jeg har stemt S til næsten samtlige valg (jeg er 30 år og der var en enkelt afstikker til liste-R), men når jeg hører Sass Larsen udtale at efterlønnen ikke er til diskussion, overvejer jeg gud-hjælpe-mig virkeligt at stemme borgeligt (åhh, ak og ve, gud forbyde det Icon_e_wink ).

Som John siger skal pengene i sidste ende komme et sted fra og det er IKKE Nationalbankens seddelpresse-maskine, men de lande vi handler med. Det er handel med de andre lande der gør os ”rigere” – andet (forsikringsbranchen, sygeplejersker, politi, servitricer osv.) er i bund og grund omfordeling af penge inde for landets grænser.
Med den situation landet står i nu, og med de demagoiske prognoser der er, er en fastholdelse af efterlønnen så uholdbart, at det alene kan flytte min stemme.
Jeg vil ikke skyde efter nogle af denne tråds læsere (hvis efterløn er sikret), slet ikke, men at man i denne situation vil betale folk for at ophøre deres arbejdsliv før tid – uantastet deres helbred og indkomst - det vækker en lille harme.
Qua John’s ord om konkurrencec evne, synes jeg ikke det er vejen frem Icon_cry.

Hvordan vi forbedre vores konkurrenceevne, kunne Baun’s forslag være et godt bud. Men det er frø vi først kan høste om mange år. På kort sigt skulle man måske indse at andre mennesker i denne verden ønsker at leve som os – og at vi derfor skulle kigge lidt på vores egen levevis - selv om det lyder højt-flyvsk.

Fint med en lille politisk debat, her på en flot og god søndag. Indsparket her røg lige i fingrene da jeg læste tråden og tankerne fløj tilbage til den gode Sass Larsen’s ord.

God uge til alle, mvh Jacob
Svar
hannover_dk Skrev:Det er ret sjovt. Det er lykkedes nogen at bilde en del ind at der er færre penge til f.eks. sygehuse. Det har dog selv S og SF på det sidste måttet erkende ikke er tilfældet - en del kendsgerninger er jo målbare.

Så er der den anden sjove ting. Vi bruger langt flere penge på sundhed/sygehuse/skole o.s.v. end langt de fleste andre lande vi kan sammenligne os med. - Alligevel er mange drøn utilfredse med samme. Så er det løsningen hos dem ligger lige for:

Vi bruger flere penge end andre på sagen - og er sure over resultatet - så må løsningen da være at putte flere penge i projektet - så bliver vi glade??

Hvorfor skulle det lige virke denne gang - og er der slet ikke andre ting der skal med i betragtning, end FLERE PENGE ind i sektoren (og 100 andre sektorer) Vågn dog op.

vh

Jeg kan ikke være mere enig. Jeg hører tit løsningen er flere penge, og det er det langt fra! Hvad hjælper det at poste flere og flere penge i et ueffektivt system? Hospitalsvæsenet skal ikke udliciteres til private, i min bog, men de skal sgu fungere effektivt! Hvis man bare poster flere og flere penge i det, så giver man dem mulighed for at blive i deres ineffektive løbebane.
Svar
Hej Hannover

Jeg er helt enig med dig, for lader man først de røde styre, ryger alle pengene til administration, men lad os få Kristian Thulesen Dahl ind i en eventuel ny regering, for han ved hvad han taler om. Icon_e_smile

MVH Peter
İmage
Svar
peter Skrev:Hej Hannover

Jeg er helt enig med dig, for lader man først de røde styre, ryger alle pengene til administration, men lad os få Kristian Thulesen Dahl ind i en eventuel ny regering, for han ved hvad han taler om. Icon_e_smile

MVH Peter

Ja nemlig, og så kan vi måske overtale Krarup og Langballe til at fortsætte med minister-taburetter i udsigt, så skal det hele nok blive meget bedre!
Bortset fra det så er Thuelsen Dahl helt sikkert en af de skarpeste knive i Christiansborg-skuffen.

Jeg kan da tilføje at den del af den offentlige forvaltning jeg har arbejdet under de sidste 16 år ALDRIG har været pålagt flere tråbelige adminisdtrative byrder end under den nuværende regering.

Bare et eksempel var reglen om at alle ledige skulle søge 4 jobs om ugen, og hvis de ikke fik det gjort så skulle de trækkes i forsørgelse, selvfølgelig først efter lovformelige varslingsbreve og høringsfrister af flere omgange osv.

Jeg tror ikke folk forestiller sig hvor meget administrativt arbejde en sådan lille finte betyder. Vi lever jo i et retssamfund hvor man ikke bare lige kan stoppe for udbetalingen af dagpenge eller kontanthjælp fordi folk kun fik søgt 3 jobs! Arbejdsmarkedsstyrelsens eget IT system kunne (igen) ikke følge med i lovgivernes tempo. Kommunerne bliver trukket i tilskud når de ikke når at sanktioner de stakkels ledige der skulle "bekræfte jobsøgning" 1 gang ugentligt eller "søge 4 jobs", men ikke kunne dokumentere dette pga. IT problemer som de ingen indflydelse havde på.

Ja nogen af Jer der har været ledige indenfor det sidste sidste års tid har sikkert oplevet det kaos der har været. Min vurdering er at der efter alle kontroltiltagene fra regeringens side overfor kommunerne nu er ca. 30-40% af arbejdstiden der kan bruges på at skaffe folk i arbejde, resten af tiden går med kontrol, administration og forvaltning af tåbelige kontrolfunktioner som er sat i værk for at styre kommunerne.
Jeg mener ikke det hele ville være problemløst hvis koimmunerne kunne agere som de ville, men kontroltyraniet har altså taget overhånd, og det har ihvertfald ikke skabt bedre service for skattekronerne.

Bare en lille historie fra virkeligheden - som jeg ser den, selvfølgelig!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)