Franz et eller andet??
Det er vel i bund og grund ikke særligt seriøst, at 'opfinde' en Franz Jaeger Daytona. Men forklaringen på både dette og den meget høje vurdering skal nok findes i Mads' bemærkning om relationerne mellem vurderingseksperten og indehaveren af Franz Jaeger. Jeg vil mene, det giver en alvorlig ridse i lakken for BR og deres vurderingsekspert.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
LarsB Skrev:Det er vel i bund og grund ikke særligt seriøst, at 'opfinde' en Franz Jaeger Daytona. Men forklaringen på både dette og den meget høje vurdering skal nok findes i Mads' bemærkning om relationerne mellem vurderingseksperten og indehaveren af Franz Jaeger. Jeg vil mene, det giver en alvorlig ridse i lakken for BR og deres vurderingsekspert.
Det er sgu da underligt at det (til trods for relationerne) bliver vurderet højere af BRs vurderingsmand end det står til hos FJ selv Icon_rolleyes
Man skulle ellers tro at de snakkede lidt sammen. (altså BRs mand og FJ)
Og ja, meget useriøs vurdering fra KHs side, øhhhh, jeg mener selvfølgelig BRs side Icon_e_wink

Og så var det vist forkortelser nok Icon_mrgreen
Svar
Jeg vil ikke anklage nogen i denne sag. Det kan være BR pris er baseret på en vurderingspris inkl. salær. Så for at få den reelle pris bør salæret fratrækkes vurderingsprisen. Mega vildledende, men sådan er det tit. Husk på at auktionshusene lever af %-sats af hammerslaget. Jo højere hammerslag jo flere kr. i kassen. Derfor bliver ting sjældent vurderet for lavt Icon_e_wink

Som altid gælder at man ikke skal stole på andre end sig selv når man køber noget på auktion. Nogen er så mere eller mindre seriøse end andre. Her hører BR nok til blandt de mere seriøse, men man skal ikke tro blindt på vurderingerne for så køber man ofte for dyrt.

/Mads
Svar
Vurdering er estimeret hammerslagspris ekskl. salær og moms.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Nogen gange er vurderingerne hos BR for lave - i hvert fald efter, hvad der rent faktisk bydes. Sidste beløb kan selvfølgelig godt være for højt. Men se f.eks. her, hvor vurderingen er 3-4000 og den allerede er budt op i 10.000:

[url]"http://www.bruun-rasmussen.dk/search.do?pg=1&iid=300307448&cid=37659&mode=detail" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.bruun-rasmussen.dk/search.do ... ode=detail[/url]

/Bjørn.
Svar
Nu er der vel ingen garanti for at det er KH som har estimeret uret? (naivt, ja)
Helt klart en interessekonflikt, hvis han har!

Jeg kan ikke se et problem i at de laver et "FJ Daytona". Hvis der reelt er efterspørgsel på pvd-ure og FJ er villig til at levere. Så kan det da godt være at de med tiden skal lave en modifikation yderligere, da det jo ikke er til at kende forskel på leverandørerne ud fra uret alene.
Svar
Tinghuus Skrev:Jeg kan ikke se et problem i at de laver et "FJ Daytona". Hvis der reelt er efterspørgsel på pvd-ure og FJ er villig til at levere. Så kan det da godt være at de med tiden skal lave en modifikation yderligere, da det jo ikke er til at kende forskel på leverandørerne ud fra uret alene.
Jeg ser heller ikke noget problem i det. (Jeg syntes faktisk det ser ok ud) Jeg syntes bare at det er mærkeligt at BR vil have mere for det, end FJ vil for et helt nyt.
Svar
Kim T Skrev:Jeg ser heller ikke noget problem i det. (Jeg syntes faktisk det ser ok ud) Jeg syntes bare at det er mærkeligt at BR vil have mere for det, end FJ vil for et helt nyt.
Ja, lige præcis den del lugter nok lidt af vennetjeneste......
Svar
Tag jer dog sammen...

Hvis fx et maleri af Per Arnoldi sælges på BR, betyder det jo ikke, at Per Arnoldi er sælgeren, vel?

Samme gælder salget af Daytonaen på BR.. har INTET med Franz Jaeger at gøre... det er jo ikke HAM, der sælger den!!

Sorry, men nogle gange brygges der virkelig sjove ting sammen! Icon_rolleyes
Mvh., Bo.
Svar
SPACE-DWELLER Skrev:Tag jer dog sammen...

Hvis fx et maleri af Per Arnoldi sælges på BR, betyder det jo ikke, at Per Arnoldi er sælgeren, vel?

Samme gælder salget af Daytonaen på BR.. har INTET med Franz Jaeger at gøre... det er jo ikke HAM, der sælger den!!

Sorry, men nogle gange brygges der virkelig sjove ting sammen! Icon_rolleyes
Har da aldrig påstået at Fj havde noget med det at gøre Icon_e_confused Icon_question Icon_question
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)