|
Franz et eller andet?? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68) +--- Tråd: Franz et eller andet?? (/showthread.php?tid=73603) |
Franz et eller andet?? - Rene123 - 15-03-2010 Lige noget som jeg ikke helt forstår!! Har måske sovet lidt forlænge på det sidste, men det Rolex ”Franz Jaeger” Daytona som er til salg på B. Rasmussens salgs side!! Æhhh hvorfor er det lige vurderet til 125 kilo ??? sig da ikke, at ved at male det sort fordobler sin værdi!!! Lugter lidt at narre den mindre kloge ??!! Eller skal jeg stå lidt tidligere op ?? Hilsen René som nok ikke lige helt er med, men gerne vil hjælpes lidt her!!! Re: Franz et eller andet?? - KimT - 15-03-2010 Og det sjove er, at går du ind på Franz Jaegers egen hjemmeside, så reklamere han med helt nye Daytona der PVD behandles og derefter sælges til 100 k Altså 25k mindre end vurderingen hos Brunn rasmussen............... Er det ikke en helt alm. Daytona med pvd der er til salg hos BR eller hvad Re: Franz et eller andet?? - Stinger - 15-03-2010 Jeg vil ikke lægge hovedet på blokken, men jo. Det er et helt almindeligt Daytona tror jeg. Kan huske sidste sommer da det stod i vinduet hos FJ. De tilbyder PVD service på alle slags ure og sender dem vist til USA. Re: Franz et eller andet?? - Magnum - 15-03-2010 Rolex har aldrig lavet noget pvd, så alle sorte udgaver er "hjemmelavet". Jeg vil maks gi´ 40k for sådan et ur, og så skal det være som nyt i standen med alt tilbehør. Re: Franz et eller andet?? - Stinger - 16-03-2010 Magnum Skrev:Rolex har aldrig lavet noget pvd, så alle sorte udgaver er "hjemmelavet". Nok lidt knebent. Tror FJ regner med at man betaler for et nyt Daytona = 55-65k og derefter betaler ofr fragt + PVD + arbejdstimer. Har du set Project X's Rolex? Tror de ville grine højt hvis du tilbød dem mindre end hvad uret uden PVD er værd. Hvis man ikke kan lide PVD kan man jo bare holde sig væk fra dem. Re: Franz et eller andet?? - Magnum - 16-03-2010 Stinger Skrev:Magnum Skrev:Rolex har aldrig lavet noget pvd, så alle sorte udgaver er "hjemmelavet". Her snakker vi om et brugt ur, der er på auktion. Ikke et nyt der skal laves. Jeg vil aldrig betale så meget for en omgang uoriginal maling, der er umoderne om nogle år. Re: Franz et eller andet?? - Mads Gjødesen - 16-03-2010 Det hænger ikke sammen. Et nyt Daytona koster 55-60 k og en pvd/dlc behandling ca. 7 k. Derfor max. 65-70 k for sådan et ur. Franz J har til forskel fra Project X ikke modificeret på skiven. Internationalt er Project X urene LANGT mere velansete end FJ urene, så et FJ Daytona vil ikke kunne trække mere end max. 65-70 k hjem, selv om visse Project X modellerne koster +100 k. At Bruun Rasmussen vurderer urene til 125 k vil jeg ikke kommentere på /Mads Re: Franz et eller andet?? - Stinger - 16-03-2010 Det virker lidt fjollet at kalde det for et FJ daytona da stort set alle urbutikker (eller en selv) kan lave aftale om pvd behandling. Re: Franz et eller andet?? - Rene123 - 16-03-2010 Phuu ha så har jeg jo ikke sovet helt i timen!! Men jeg syntes at det lugter af at, tage røven på en der nok ikke lige, helt er inde i ur verdenen! Men man vælger vel at sælge sine ”ting” til den pris man ønsker at få for det. Dog kan men vel diskutere om hvorvidt et aktions hus kan tillade sig at vurdere det så højt!!! Tak for de hurtige svar René Re: Franz et eller andet?? - KlausM - 16-03-2010 Man kan altid diskutere værdien af sådan et modificeret ur men at man med professionelle øjne vurderer et brugt ur til 125k når det kan købes nyt for 100k er da useriøst. Mvh Klaus |