Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
jeg har godt hørt spekulationerne, men der har for nylig været en tråd på Paneristi, hvor en masse ejere kommenterede på det.
Ingen havde oplevet problemer eller ridser. Der var dog en som havde fået et lille mærke ala en ridse, men ikke noget markant.
Der er altid en masse rygter, og det kan da godt være at det passer, men JEG har ikke set det endnu.
•
Svar: 1,636
Tråde: 46
Modtaget Likes: 21 i 10 svar
Givet Likes: 1
Palle1011 Skrev:Kim T Skrev:Jeg ved godt at det ikke er "billigt" men prøv at kigge på 292 i keramik.
Jeg har bare hørt af, tabet du uret på noget hårdt eller slår det hårdt ind i noget, kan disse kasser flække. De kan ikk laves igen, og så er det et nyt ur:(
Ja, i teorien. Men det er aldrig sket. Til gengæld er det langt mere modstandsdygtigt overfor ridser.
Bemærk at bagkassen, skruerne, spændet og kronen er stål med PVD.
•
Svar: 204
Tråde: 47
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg har nogen af de "gamle" A og B serie Panerai PVD modeller.
Det er min erfaring, at de er præcis lige så modtagelige over for ridser som stålmodellerne. Ridser på en stålmodeller kan pudses væk, men problemet er, at det kan de IKKE på PVD modellerne.
Når det så er sagt, så går jeg meget med mine PVD ure, lidt brugsridser eller patina giver i mine øjne bare et PVD ur endnu mere charme.
[attachment=1]<!-- ia1 -->PAM9Aa.JPG<!-- ia1 -->[/attachment]
De nye sorte Paneraimodeller er i Ceramic, der er MEGET modstandsdygtige over for ridser. Jeg har IWC ceramic ure der har været gennem ild og vand og meget mere med mig. Der er ikke det mindste spor i overfalden.
[attachment=0]<!-- ia0 -->IWC2.JPG<!-- ia0 -->[/attachment]
Nogen af de nye dlc behandlinger giver en meget bedre (hårdere) overflade end på de gamle PVD modeller.
Det billigste vil være at købe en standard stål version (0, 5, 111 osv) og så få den dlc behandlet.
Det kan fås for under 30.000 kr. og holder max. (i mine øjne)
God weekend
•