Urdebatten / Urforum
Sort Pam - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Panerai og Anonimo (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=72)
+--- Tråd: Sort Pam (/showthread.php?tid=73598)

Sort Pam - Palle1011 - 14-03-2010

Er der nogle der kan hjælpe mig med at finde ud af hvilke sort Pam (PVD, DLC osv.) der er det "billigste" ?
Jeg er nok mest til PVD men mere for at have lidt at vælge i mellem.

Men er det noget der hurtigt bliver slidt eller ridset at se på ?

Kan det bedre betale sig at købe eks. et 112 og få det pvd behandlet "udenbys" ?

Re: Sort Pam - Mr. Korsbek! - 14-03-2010

Hej Palle.

Her en tråd omkring emnet.......

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=4&t=7544&p=56810&hilit=panerai+pvd#p56810" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=4&t=7544&p=56810&hilit=panerai+pvd#p56810</a><!-- l -->

Overvejede det selv, men hoppede fra. Havde lavet en aftale i USA - glad jeg lod være. Bruger slet ikke mit PVD Korsbek......

Håber den kan bruges og kan da godt bruge et OP mærke.......

Torben

Re: Sort Pam - KimT - 14-03-2010

Jeg ved godt at det ikke er "billigt" men prøv at kigge på 292 i keramik.
De kan findes fra omkring 38k og op. Jeg må indrømme at jeg ikke lige kender priserne på pvd modellerne,
men mon ikke de også ligger deromkring.
Det vil klart være billigere at få det gjort selv, men jeg ville ikke vælge den løsning.
Det ville IMHO være en for stor ændring på uret. Men igen, det er jo folks eget valg, og det generer ikke mig Icon_e_wink

Jeg så 292´eren IRL over hos ClausT og jeg blev fulstændig vild med det.
SUPER FEDT, selv om at jeg aldrig har været til Radiomir modellerne.

Klart mit valg, hvis et sort ur var på tapetet Icon_cool

Re: Sort Pam - Palle1011 - 14-03-2010

Mr. Korsbek! Skrev:Overvejede det selv, men hoppede fra. Havde lavet en aftale i USA - glad jeg lod være. Bruger slet ikke mit PVD Korsbek......

hvorfor bruger du det ikk ? Ville du bruge det hvis det ikk var pvd ?

Re: Sort Pam - Palle1011 - 14-03-2010

Kim T Skrev:Jeg ved godt at det ikke er "billigt" men prøv at kigge på 292 i keramik.

Jeg har bare hørt af, tabet du uret på noget hårdt eller slår det hårdt ind i noget, kan disse kasser flække. De kan ikk laves igen, og så er det et nyt ur:(

Re: Sort Pam - KimT - 14-03-2010

jeg har godt hørt spekulationerne, men der har for nylig været en tråd på Paneristi, hvor en masse ejere kommenterede på det.
Ingen havde oplevet problemer eller ridser. Der var dog en som havde fået et lille mærke ala en ridse, men ikke noget markant.

Der er altid en masse rygter, og det kan da godt være at det passer, men JEG har ikke set det endnu.

Re: Sort Pam - Stinger - 15-03-2010

Palle1011 Skrev:
Kim T Skrev:Jeg ved godt at det ikke er "billigt" men prøv at kigge på 292 i keramik.

Jeg har bare hørt af, tabet du uret på noget hårdt eller slår det hårdt ind i noget, kan disse kasser flække. De kan ikk laves igen, og så er det et nyt ur:(

Ja, i teorien. Men det er aldrig sket. Til gengæld er det langt mere modstandsdygtigt overfor ridser.

Bemærk at bagkassen, skruerne, spændet og kronen er stål med PVD.

Re: Sort Pam - peh - 20-03-2010

Jeg har nogen af de "gamle" A og B serie Panerai PVD modeller.
Det er min erfaring, at de er præcis lige så modtagelige over for ridser som stålmodellerne. Ridser på en stålmodeller kan pudses væk, men problemet er, at det kan de IKKE på PVD modellerne.

Når det så er sagt, så går jeg meget med mine PVD ure, lidt brugsridser eller patina giver i mine øjne bare et PVD ur endnu mere charme.
[attachment=1]<!-- ia1 -->PAM9Aa.JPG<!-- ia1 -->[/attachment]
De nye sorte Paneraimodeller er i Ceramic, der er MEGET modstandsdygtige over for ridser. Jeg har IWC ceramic ure der har været gennem ild og vand og meget mere med mig. Der er ikke det mindste spor i overfalden.
[attachment=0]<!-- ia0 -->IWC2.JPG<!-- ia0 -->[/attachment]
Nogen af de nye dlc behandlinger giver en meget bedre (hårdere) overflade end på de gamle PVD modeller.

Det billigste vil være at købe en standard stål version (0, 5, 111 osv) og så få den dlc behandlet.
Det kan fås for under 30.000 kr. og holder max. (i mine øjne)

God weekend