Hvad er dyrt
i think that a dear watch is when you pay to much for what you get.and since we pay to much for nearly every watch we buy.they are all bloody dear.i love watches because of the fantastic craft of watchmakers.we all high and low who collect watches make a contribution to keeping this art alive.therefore respect to the man who collects in the lower price range.and to those who collect watches that we can but dream about.we never realize all of our dreams.but if we stop dreaming.we stop living.willy the angry
Svar
Enig willy Icon_cool

Syntes ikke dit syn holder helt vand Baun for hvis vi holder fast i at det er helt almindelige
mennesker der holder til herinde med en bilka parkeringsplads Icon_e_confused

Så vil 20k altid være mange penge for et ur og et køb som kræver at noget bliver valgt fra,
også selv om man har for 100+ at stå i urene.

Kan ikke huske tallet da det var oppe i en tråd men mon det er mange der har for 300+
i ure.
Svar
26 personer havde for nogen tid siden over 100 K stående i ure og heraf 9 mere end 250 K.

Så skulle der være en - to - tre stykker som ikke finder 25 K som specielt meget for et ur kan det vel ikke være en stor overraskelse.

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=8&t=8936&p=75066&hilit=hvor+mange#p75066" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=8&t=8936&p=75066&hilit=hvor+mange#p75066</a><!-- l -->" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg må samtidig sige at jeg selv synes 25 K er vældig meget for et ur, men jeg kan da godt forstå at andre ikke nødvendigvis deler den opfattelse.

vh Baun
Svar
Jeg tvivler efterhånden på at jeg kommer til at købe ure over 10k igen. Det er rigtigt mange penge for mig lige nu..... Og da det er f........ svært at finde et nyt job nu, nøjes jeg med 2-3 ure.

Mit første ur kostede 179 euro, hvilket jeg dengang (2006) følte var mange penge.....
Svar
Hej

Jeg møder kunder der synes at 1000 kroner for et ur er ekstremt dyrt, og også kunder der synes at 20000 kroner for et ur er billigt, så hvad der er det rigtige svar kan jeg ikke helt svare på. Icon_e_confused

MVH Peter
İmage
Svar
jacob jensen Skrev:Enig willy Icon_cool

Syntes ikke dit syn holder helt vand Baun for hvis vi holder fast i at det er helt almindelige
mennesker der holder til herinde med en bilka parkeringsplads Icon_e_confused

Så vil 20k altid være mange penge for et ur og et køb som kræver at noget bliver valgt fra,
også selv om man har for 100+ at stå i urene.

Kan ikke huske tallet da det var oppe i en tråd men mon det er mange der har for 300+
i ure.

Jeg skal ikke gøre mig klog på hvordan folk får råd til deres ure men mit indtryk er nu ikke at folk herinde har r.... fuld af penge. Ok der er flere som bestemt ikke skal leve af pasta med ketchup sidst på måneden for at få midlerne til at række, men der er stadig tale om almindelige mennesker med alm. gode jobs. Her er der jo som regel lidt til overs hver måned og forstår man at handle fornuftigt taber man ikke på sin opgradering af samlingen. Det er sådan jeg får det til at hænge sammen.

Jeg har da også fuld forståelse for dem der ikke har 5-10 k i overskud til ure hver måned. Har man 3 hjemmeboende børn, stort hus, to biler, skal på sommer og skiferie hele banden samt bare generelt har (har en kone med Icon_e_wink ) et højt forbrug ville de færeste have svært ved at få det til at række.

Jeg er helt enig i Bauns udlægning. Mit første ur til 3.200 kr. var MANGE penge men i takt med at der handles og opgraderes bliver beløbsgrænsen større og større. Jeg kan hurtigt komme i tanke om 5-6 stk. der har ure for over 300 k herinde og jeg ved de alle er fornuftige mennesker,der ikke ødsler pengene væk og nok derfor de har midlerne til at købe ure Icon_e_wink Husk også lige på at urene typisk er købt over en 5-10 års periode og ikke lige fra dag til dag.

/Mads
Svar
Vi er bare enig om at vi ikke er enige Icon_cool
Svar
Jacob så vidt jeg kan se har du interesseret dig for ure i ca. 1,5 år (tilmeldt vintageure der) og har ure for ca. 50 k

Dvs. der er brugt ca. 2.800 kr. pr. md på ure. Det vil tage dig ca. 9 år at opbygge en samling på +300 k med dit nuværende investeringsniveau. Er det urealistisk syntes du?

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Jacob så vidt jeg kan se har du interesseret dig for ure i ca. 1,5 år (tilmeldt vintageure der) og har ure for ca. 50 k

Dvs. der er brugt ca. 2.800 kr. pr. md på ure. Det vil tage dig ca. 9 år at opbygge en samling på +300 k med dit nuværende investeringsniveau. Er det urealistisk syntes du?

/Mads

Meget illustrativt og tankevækkende eksempel ........... seriøst, så har jeg ikke tænkt på det på den måde - eksemplet kunne lige så godt være brugt på min situation.

Jeg har også kun en alm. (men OK) indtjening - og den eneste grund til, at jeg nu har kunnet købe et ur i prisklassen 45-50.000 kr. er jo fordi jeg har solgt en række andre ure og lagt lidt oveni. Og hvis man på den måde hele tiden opgraderer ved at lægge et forholdsvist beskedent beløb til hver gang, så kan man jo i løbet af relativt kort tid komme i besiddelse af ganske fine klokker !!

Så over tid, er en ursamling på + 200-300 K såmænd slet ikke så urealistisk for flere end man måske umiddelbart lige regner med - hvis man fortsætter med at investere løbende.
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Jeg synes spørgsmål er det samme som hvor mange penge man skal have før man er rig? Icon_rolleyes

IMO som rules of thumb, jeg mener hvis ur koster mere end indtægt på en eller to måneder så det er dyrt Icon_e_smile
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)