02-09-2009, 10:53 PM
[url]"http://www.chronometrie.com/eta2892/eta2892.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.chronometrie.com/eta2892/eta2892.html[/url]
De venligste hilsner, John
|
Et nærmere kig på ETA 2892
|
|
02-09-2009, 10:53 PM
[url]"http://www.chronometrie.com/eta2892/eta2892.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.chronometrie.com/eta2892/eta2892.html[/url]
De venligste hilsner, John
03-09-2009, 01:08 AM
Jep den er god nok absolut.
Husk at 2892 kan være to ting (faktisk 4 forskellige, En basis version -standard og Elabore, og en TOP og en chronometer - som koster forskelligt og er forskelig i ebauche opbygningen. Jeg saksede den her til mit arkiv en gang - himmel den er lang, men et hurtigt blik siger først noget om forskellene i dele, og så om performance - mellem sådanne 2 2892 maskiner. Hvordan man ved hvad der ligger i et specifikt ur? Ud over måske at gætte ud fra fabrik og pris, aner jeg det ikke. Shortly: Basicly it is the same movement but ETA movements are available in different grades. Standard and Elaboré: (OPBYGNING) Mainspring - Nivaflex NO Shock protection - Etachocs Pallet stones - Polyrubies, Epilame-coated Balance - Nickel gilt Balance staff - Epilame coated Collet - Nivatronic Hairspring - Nivarox 2 Hairspring heat treatment - Etastable Top and Chronometre: (OPBYGNING) Mainspring - NivaflexNM Shock protection - Incabloc Pallet stones - Red rubies, Epilame-coated Balance - Glucydur gilt Balance staff - Epilame coated Collet - Nivatronic Hairspring - Anachron Hairspring heat treatment - Etastable The performance differences are the big differences between the various grades: ("The limit values are subject to interpretation: 95% of the pieces delivered in a lot must be within the specified limits.") Standard: 2 positions (CH, 6H) daily rate: +/-12 sec/day Maximum positional variation: 30 sec Isochronism (between 0 and 24 hours): +/- 20 sec Elaboré: 3 positions (CH, 6H, 9H) daily rate: +/-7 sec/day Maximum positional variation: 20 sec Isochronism (between 0 and 24 hours): +/- 15 sec Top: 5 positions (CH, FH, 6H, 9H, 3H) daily rate: +/-4 sec/day Maximum positional variation: 15 sec Isochronism (between 0 and 24 hours): +/- 10 sec Chronometre: As per COSC specifications, which as far as most owners will notice, isn't much different from Top grade. vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
03-09-2009, 07:53 AM
Super informativt "tillæg", John
Hvilken "version" er 2892A2 af de, som du lister ? I praksis, der går min Aquagraph +4 pr. døgn, hvilket jeg synes er helt fint For resten, så virker det til, at værket/uret er fuldstændig ligeglad med, i hvilken position det placeres (kronesiden, på bagkassen osv) Det går stadig +4 ... Gælder "placerings-fiffet" primært ældre, billigere, "ringere", servicekrævende værker - eller hur ? De venligste hilsner, John
03-09-2009, 09:43 AM
Joepete Skrev:Super informativt "tillæg", John"Placerings fiffet" gælder principielt alle ure. For et nyt ur, der praktisk talt overholder fabrikstolerancerne, vil betydningen være mindre end for et ældre og slidt ur. Prøv at betragte Video: 7750 magic. 7 sekunder inde i filmen vises balance akslens bevægelser i lejestenen. Bemærk hvor akslen "slasker" - Når uret ikke bruges, vil det vil være af betydning om akslen "står i lejet" eller "hænger i lejet". Prøv at få din urmager til at vise dig forskellen mellem en vibrografmåling målt horisontalt og en "med krone op" - man bliver ofte overrasket. Med venlig hilsen - Geodoc
03-09-2009, 10:13 AM
Joepete Skrev:Super informativt "tillæg", JohnDe er ikke mærket med andet end 2892A2 f.eks - desværre - det er klart at om det ex er chronometre, så vælges chronometer graden - og ikke den billigere, så jeg mere finisherede, jo bedre ebauche version som udgang 2892 er ikke så voldsom følsom over for krone op eller glas ned - men en lille forskel ville det nu normalt give om de ligger ex 30 timer - men vær bare glad hvis det ikke gør. Selv nye værker til COSC testes jo i 5 placeringer og tolerancerne er forskellige ud fra placering, så det gælder absolut også fine værker - men det kan da godt blive mere udtalt hvis der ikke er olie osv skulle jeg tro vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure! |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|