Platin Day-Date - Hot eller not ?
Hej Morgan

Er det ikke dameur du viser frem der, eller er det et i 36 millimeter, som jo bekendt er herreure. Icon_question

MVH Peter
İmage
Svar
peter Skrev:Hej Morgan

Er det ikke dameur du viser frem der, eller er det et i 36 millimeter, som jo bekendt er herreure. Icon_question

MVH Peter

Herre Masterpiece på billedet er 39mm.

Mvh morgan
Svar
Morgan Jones Skrev:Bjørn,

Jeg kan godt følge dig mht. Patek, men for mig er de non-complicated Patek's bare ikke super spændende. Nuvel de er flot lavet osv, men f.eks. JLC giver 3-4-5 gange så meget for pengene. Der hvor Patek (min mening) giver mening er på de komplicerede modeller - dvs. fra Chrono og opefter - Og der kommer man ingen vegne for under 3-400k. Icon_e_sad(

Morgan, jeg har et JLC (master 8 days i stål) som jeg er super glad for og tit har på armen, plus et par stål/sport rolexer (alle nyere) og jeg har besluttet at det næste køb virkelig skal være noget særligt, og at jeg gerne vil vente til jeg kan bruge mindst 100k. Det kan vare år - men så må det være sådan. Og mine tanker har været om Rolex'er igen, både DayDate og helguld GMT med keramisk lynette, eller den fantastisk flotte hvidguld Sub med blå lynette. Jeg har også været omkring flere JLC'er i ædel metal og om Lange&Söhne. Men på en eller anden måde er min nuværende indstilling, at det skal være et Patek, og jeg har et par stykker i 200k klassen nypris som mulige valg (annual calendar som 5396 eller 5135 for at være præcis - da jeg nok aldrig for mulighed for et perpetual). Det er vel ikke helt skævt? Selvom jeg kan få et perpetual fra JLC for nogenlunde det samme?

/Bjørn.
Svar
bjorn_e58 Skrev:
Morgan Jones Skrev:Bjørn,

Jeg kan godt følge dig mht. Patek, men for mig er de non-complicated Patek's bare ikke super spændende. Nuvel de er flot lavet osv, men f.eks. JLC giver 3-4-5 gange så meget for pengene. Der hvor Patek (min mening) giver mening er på de komplicerede modeller - dvs. fra Chrono og opefter - Og der kommer man ingen vegne for under 3-400k. Icon_e_sad(

Morgan, jeg har et JLC (master 8 days i stål) som jeg er super glad for og tit har på armen, plus et par stål/sport rolexer (alle nyere) og jeg har besluttet at det næste køb virkelig skal være noget særligt, og at jeg gerne vil vente til jeg kan bruge mindst 100k. Det kan vare år - men så må det være sådan. Og mine tanker har været om Rolex'er igen, både DayDate og helguld GMT med keramisk lynette, eller den fantastisk flotte hvidguld Sub med blå lynette. Jeg har også været omkring flere JLC'er i ædel metal og om Lange&Söhne. Men på en eller anden måde er min nuværende indstilling, at det skal være et Patek, og jeg har et par stykker i 200k klassen nypris som mulige valg (annual calendar som 5396 eller 5135 for at være præcis - da jeg nok aldrig for mulighed for et perpetual). Det er vel ikke helt skævt? Selvom jeg kan få et perpetual fra JLC for nogenlunde det samme?

/Bjørn.

Hey!

Man kan sige at de dyrere Rolex'er er ikke helt sammenlignelige med f.eks. Patek og JLC - på trods af at prisen jo naturligvis er sammenlignelig. Icon_e_smile Hvad man skal vælge kommer jo helt an på smag og behag, men jeg kan høre på dig at du hælder mod de "finere" mærker med komplicerede værker.

5396 er et super fint ur og kan vel landes til omkring 140-150k pt. i flot stand - jeg vil ikke gå så langt som at sige det er en god handel, men jeg er lidt usikker på om det på sigt holder design/størrelses mæssigt. 5135 har jeg altid synes var grim som ind i..... Icon_razz men det er igen et spørgsmål om smag. Den ældre 5035 har jeg haft et par stykker af - det er en super klokke, men efter nutidens smag - et lille ur. De kan landes til rimelige penge - og jeg tror ikke de falder yderligere ifht. hvad de koster nu. Investeringsmæssigt er sådan noget som en 3940 en mulighed.... Det er underspillet og ret billigt pga. sin lille størrelse. Jeg tror til gengæld at det på sigt kan blive en pæn klat penge værd da komplikationen er super nice og den "efterfølger" er DYR.

Mvh Morgan
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)