Platin Day-Date - Hot eller not ?
Pro's: Stealth + vægt + ice skiven...
Con's: 36mm dameur (haha) - Til gamle mænd ?

Mvh Morgan
Svar
Citat:Til gamle mænd ?
Absolut ! Har faktiskt lige tilføjet et til ønskelisten, lige efter en kørestolen og en skotsternet plaid...
Passer meget fint sammen med sølvfarvede tindinger, synes kæresten. Sådant én skal jeg få når de 60 er afrundet.
Jeg stemmer for HOT !
Cheers - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Bestemt også hot herfra Icon_cool
Svar
Hej Morgan

Jeg syntes selv det er meget hot.

Har selv et 118206 med Ici Blue skive.

Det er et "understated" ur. Det føles rigtigt godt og vejer ca. 225 gram

Har tidligere haft et 18238 og et 118208 med Oyster lænke

Hilsen

Lars

İmage
Rolex Daytona 116506
Svar
Hej Morgan.
Hvad er der så galt med den nye 218106 - vægten er 285 og størrelsen 41mm - er den også kun til små piger eller gamle mænd?
Esben
Svar
Hej

Jeg har nu intet imod at bære et sådant ur selvom jeg kun er i trediverne. Icon_e_biggrin

MVH Peter
İmage
Svar
Esben Lunde Skrev:Hej Morgan.
Hvad er der så galt med den nye 218106 - vægten er 285 og størrelsen 41mm - er den også kun til små piger eller gamle mænd?

Ja, den er værd at overveje. Jeg kiggede nu mest på den "gamle" dd fordi de kan handles til relativt små priser. Ellers er DayDate Masterpiece (39mm) jo også en model - der igen kan handles til rimelige priser.... DD II er stadig - ret dyr.

M
Svar
Jeg synes begge alternativer er flotte. Jeg synes ikke man SKAL være 60 for at gå med under 40 mm - det er helt ok at være fanget af 45 mm, men det viser da mindst lige så stor klasse at ha en under 40 mm special ur/dress på
Den gamle DD har masser af klasse over sig synes jeg, vel faktisk også et der samlet set giver ganske meget for kronerne?
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Det er bestemt HOT - og jeg ville gerne eje et. Men jeg har besluttet mig for, at når jeg engang skal bruge mere end 100 skarpe på et ur, så bliver det et Patek. Og desværre kræver min nuværende drømmemodel omkring 200 af de skarpe, så Day-Date må blive noget længere ude i fremtiden.

/Bjørn.
Svar
bjorn_e58 Skrev:Det er bestemt HOT - og jeg ville gerne eje et. Men jeg har besluttet mig for, at når jeg engang skal bruge mere end 100 skarpe på et ur, så bliver det et Patek. Og desværre kræver min nuværende drømmemodel omkring 200 af de skarpe, så Day-Date må blive noget længere ude i fremtiden.

/Bjørn.

Bjørn,

Jeg kan godt følge dig mht. Patek, men for mig er de non-complicated Patek's bare ikke super spændende. Nuvel de er flot lavet osv, men f.eks. JLC giver 3-4-5 gange så meget for pengene. Der hvor Patek (min mening) giver mening er på de komplicerede modeller - dvs. fra Chrono og opefter - Og der kommer man ingen vegne for under 3-400k. Icon_e_sad(

DayDate's er ret billige ifht. hvor meget man får. Især let brugte. En 18kt gul gulds daydate med det hele kan jo landes flot brugt for under 60k. Og en platin langt under ½ pris af listepris. Masterpiece er heller ikke helt dumt, men det er lidt et rapper ur.

Her en platin version med pavé skive. (og min drengede arm). Lige præcis den variation koster dog stadig en hel del. Icon_e_sad

M
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)