Hvordan ser jeres transportmiddel ud?
peter Skrev:Hej Fabritius

De har også lavet Fiat Dino med Ferrari motor, den er nu heller ikke at kimse af. Icon_e_biggrin

MVH Peter
Det må jeg jo erkende. Så er min den fedeste bil de har produceret i nyere tid Icon_e_smile
Just because you're paranoid
Don’t mean they're not after you
Svar
Ja man må nok lige dele det op som med urene vintage og ny modeller Icon_e_wink Icon_e_biggrin
tager vi deres vintage modeller med så er der flere sjove.

Men ellers enig helt klart deres fedeste model i nyere tid personlig ville jeg gå efter
den med 20 ventiler og turbo men det koster nok også lidt mere.
Svar
Hej Fabritius

Så er vi helt enige. Icon_e_biggrin

MVH Peter
İmage
Svar
jacob jensen Skrev:Ja man må nok lige dele det op som med urene vintage og ny modeller Icon_e_wink Icon_e_biggrin
tager vi deres vintage modeller med så er der flere sjove.

Men ellers enig helt klart deres fedeste model i nyere tid personlig ville jeg gå efter
den med 20 ventiler og turbo men det koster nok også lidt mere.
Jeg valgte 20vt'eren fra af to grunde.Den er noget dyrere at holde kørende, og så synes jeg bedre om måden en 16v turbo trækker på. Lyden taler dog for 20vt. Samtidig er der selvfølgelig også en markant forkel i købsprisen.
Just because you're paranoid
Don’t mean they're not after you
Svar
16Veren er også et godt valg Icon_e_biggrin
det går ikke galt når man deler dna med noget af det smukkeste der er kommet ud fra en italiensk bilfabrik (Lancia Delta Int.)

Skulle jeg have en for sjov bil til rimelige penge blev det Lanciaen,
var der flere penge blev det en BMW M3 coupe jeg har overvejet en 3 serie coupe som
privatvogn når ungerne er fløjet hjemmefra.

Drømmebilen for sjov bilen er en Ferrari 355.
Svar
Hej Jacob Jensen

Jeg kigger også efter en Ferrari 355 eller eventuelt en 348, når jeg har for mange penge tilovers til sjov, men jeg tror desværre at der går meget lang tid, inden at jeg har råd til den slags. Icon_e_confused

MVH Peter
İmage
Svar
Hej peter

Du må ikke købe en 348 den er noget elendigt bras for at være helt ærlig,det er den sidste Ferrari som er fyldt med billige Fiat stumper (ingen hån til bilen her i tråden eller mærket)men de hører ikke hjemme i en Ferrari,jeg smiler altid lidt når Jan Fog stolt viser sin frem Icon_e_biggrin

Ferrari fik en ny direktør (kan ikke huske hans på stående fod) inden 355eren fik lov at komme på gaden gav han Ferrari bilerne et kæmpe kvalitets løft,og dermed reddede han faktisk mærket det gav nemlig kæmpe underskud år efter år man siger sådan lidt groft sagt at 355eren
er den første Ferrari der kan tåle at blive brugt (hårdt)

Deres formel 1 team var også en synkende skude så noget af det første den nye chef gjore
var at ansætte en tysker med ild i r.... Icon_e_biggrin resten er historie.

Manden blev efter Ferrari var rettet op sat over i Fiat som også oplevede nogle økonomiske problemer,en af de første biler han rigtig fik sat sin finger på fra start skulle være deres nye 500 og Fiat er nu i kæmpe fremgang igen.
Svar
Hvad med en Ferrari Mondial ?
Jeg havde én, købte den i England, med højrestyr og for meget rimmeligt penge...
Designmæssigt synes jeg at den er en af Ferraris topslæder - hvis man kan lide kompakt 80´ene design og hvis vi taler om biler, man kan købe med menneskepenge og ikke kun drømme om Icon_e_biggrin
Cheerio - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Jeg har altid sagt at Ferrari 308GT4 og Mondial var de kedeligste af de moderne Ferrari modeller, men begge har jeg ændret syn på med tiden - de er faktisk begge spændende klassikere, og de 2 biler er nogle af de få Ferrarier som gerne må være både kongeblå eller sølvmetallic.
Forøvrigt er 348 ikke så ringe endda sat op imod 355.
348 har ikke nær så meget elektronik som 355, og er derfor både lettere og billigere at reparere på.
348 og 355 kørte jo side om side i Ferrari Challenge, så helt dårlig kan motoren i 348 da heller ikke være - de fik jo virkelig tæsk i de løb. Icon_e_biggrin
Svar
De to biler kan slet ikke sammenlignes 348eren laver 320 hk mens
355eren laver 380 hk, motoren var med sit 40 ventilet topstykke en milespring for Ferrari på motor siden da den kom frem,den havde også verdens højeste litereffekt for sugemotorer med 109 hk.

355eren er bare foran på alle fronter in my book,personlig syntes jeg også den har det
smukkeste design,mondial og 308 GT4 er for mig 2 af Ferrari dårligste modeller/design de er lavet i en tid hvor kvalitet var et fremmedord for Ferrari,og deres formåen er ikke mærket værdigt i mine øjne.

Køber jeg en 355er en dag bliver det uden afgift næsten 400 hk i en 8 cyl Ferrari med
(for Ferrari) rimelige service intevaller/priser med et klassisk design bla. de fire runde
baglygter,samt en topfart tæt på de magiske 300, så er jeg tæt på at syntes at de ca 500-600k sådan en starter ved idag er et kup Icon_cool

Men enig 355eren er dyrere end 348eren jeg mener bare at den også er det bedre.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)