Forsendelse fra USA...og PayPal?
#31
dwndler Skrev:I USA er Ebay, Paypal og USPS (US postal service) eller nogle andre kurer firma forbundet. Nogle gange har jeg fået besked fra Paypal at min vare er afsendt og med hvilken tracking nummer. Det er ikke utænkelig, at Paypal skal have besked fra kurer firma, at køber har modtaget varen, før pengene er frigivet.

Håber det har givet lidt mere oplysning omkring Paypal.
Ja jeg mener da simpelthen at det er Ebay som ejer Paypal?
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#32
Citat:Hun var venlig og ville hjælpe, men det var lidt svært (jeg var ikke sikker om det de vil have er reg. nr., som har vist sig at være). Hun sagde at de sidder i Irland og ikke i Georgia, som nogen har nævnt.

Den er go´ nok - kun manglende en opdatering; PayPal blev en selvstændigt europæisk bank i sidste år og hovedkontoret (her) flyttede til Irland. Den aller überste hovedkontor er stadigvæg i Georgia.

Citat:Der vil næsten alle jo bare ha bankoverførsel - direkte i Euro - og det er en risiko for køber, men nemt og smerte/omkostningsfrit for sælger, i modsætning til Paypal som napper 3 (eller er de 4)% + giver rod med kursen ofte.


Faktisk var jeg den, som vonnede mest preussernes konservativ holdning (= at de ikke bruger PayPal). Jeg tror at ebay Deutschland har slået drumme ang. PP og idag ser det faktiskt meget anderledes ud (OK, ang. ure og foto... jeg shopper ikke så meget andet): måske 3/4 har PP-konto og den er kommet der i løbet af det sidste års tid (det tog så også kun 6 år Icon_mrgreen ).
Cheers - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#33
Citat:Faktisk var jeg den, som vonnede mest preussernes konservativ holdning (= at de ikke bruger PayPal). Jeg tror at ebay Deutschland har slået drumme ang. PP og idag ser det faktiskt meget anderledes ud (OK, ang. ure og foto... jeg shopper ikke så meget andet): måske 3/4 har PP-konto og den er kommet der i løbet af det sidste års tid (det tog så også kun 6 år Icon_mrgreen ).
Cheers - John

Jeg tror at det stadigvæk sværger ved bank overførsel, som vi skal huske er gratis EURO lande imellem. Men det er rigtig nok, der er kommet flere og flere Paypal kunder i Tyskland. Da jeg startede med at sælge havde jeg to betalingsmuligheder (Paypal og bank overførsel), men det med bankoverførsel blev alt for besværlig for mig og nu er der kun Paypal som betalings mulighed.
Da jeg skulle betale mine Ebay gebyrer var det umuligt på Ebay.de at bruge Paypal som betaling. Mulighederne var bank overførsel (efter par indtastniger indså jeg, at det er kun tyske bank konti der modtages) eller Visa / Master Card. Da jeg stillede spørgsmål til dem, var svar, at dette mulighed har det ikke og hvis jeg vil betale Ebay gebyrer med Paypal, skal jeg skifte til Ebay.co.uk Icon_twisted Icon_twisted
Svar
#34
Men paypal er vel stadigt rent datterselskab til Ebay eller?

Company name PayPal
Type Subsidiary of eBay
Founded Palo Alto, California USA (1998)
Headquarters San Jose, California USA
Parent eBay
Website paypal.com
Advertising none
Available in Multilingual
Current status active

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#35
Citat:Jeg tror at det stadigvæk sværger ved bank overførsel, som vi skal huske er gratis EURO lande imellem.

Det at overførslen er gratis er ikke en norme - den beslutter hver bank selvstændigt.
Min ellers så god lille andelskasse nupper faktiskt kr. 60 for at overføre penge til Deutschland...

Citat:Men paypal er vel stadigt rent datterselskab til Ebay eller?


Sådant rent juridisk set, jo den er.

Go´ weekend - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#36
Tio Malo Skrev:
Citat:Jeg tror at det stadigvæk sværger ved bank overførsel, som vi skal huske er gratis EURO lande imellem.

Det at overførslen er gratis er ikke en norme - den beslutter hver bank selvstændigt.
Min ellers så god lille andelskasse nupper faktiskt kr. 60 for at overføre penge til Deutschland...
Go´ weekend - John

Joh - men nu er Danmark jo heller ikke lige et Euro land Icon_e_biggrin Nordea tager ikke noget fra mig(fordel + måske årsagen, ved det ikke)
Jeg vælger altid bare "afsender betaler omkostningerne i eget land - modtager betaler omkostninger i modtager landet"
Jeg har endnu ikke haft en protest fra en modtager som har fået omkostning for at modtage så jeg tror det er gratis for ham, når det er Euro jeg overfører.
god week-end
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)