Forsendelse fra USA...og PayPal?
#1
Jeg har (måske) fundet et ur i USA...og sælger er ikke vant til at sende til Europa....hvem er det bedst at sende med? Mener at have hørt at UPS er f***** up!? Har selv fået med EMS(?) fra Japan og det gik 100%, men ved ikke om de opererer i US?

Mange tak for svar verd. FedEx/UPS...så er der spsm. om betaling - hvordan virker PayPal? Jeg har tidl. brugt direkte bankoverførsel, men denne sælger er ret ny (4 indlæg på TZ??) og det er trods alt 1,500$

Kan man trække PayPal tilbage hvis man ikke får sin pakke? Visa/MC er ikke en option da der jo er tale om en privatperson!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings


Svar
#2
Har fået med FedEx flere gange mener jeg!
Svar
#3
Jeg har fået en del fra USA og FedEx er til at stole på og er hurtige.

Har også fået et ur med deres alm. postvæsen US Postal og det tog en evighed og skulle i Danmark leveres af PostDanmark og skulle har fotokopier af ALT og efter de fik det tog det alligevel en krig at få hjem......
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
#4
UPS og FedEx er begge to OK. Og ca. lige så hurtige.
Anbefaller UPS Expedited - koster ca. $ 60 i US. Medmindre sælgeren bor i midten af Nevadaørken, er der en UPS-kontor altid i nabolaget.
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#5
EMS = Express Mail Service (= det lokale postvæsens luftfragtsservice), dvs. ikke noget fint kurerfirma Icon_e_biggrin


/U.
Svar
#6
har prøvet FedEx før med Breitling uret flere år siden, virker fint nok. men sørg for at det er forsikring med forsendelse.
Svar
#7
JohnFyn Skrev:Jeg har (måske) fundet et ur i USA...og sælger er ikke vant til at sende til Europa....hvem er det bedst at sende med? Mener at have hørt at UPS er f***** up!? Har selv fået med EMS(?) fra Japan og det gik 100%, men ved ikke om de opererer i US?

Mange tak for svar verd. FedEx/UPS...så er der spsm. om betaling - hvordan virker PayPal? Jeg har tidl. brugt direkte bankoverførsel, men denne sælger er ret ny (4 indlæg på TZ??) og det er trods alt 1,500$

Kan man trække PayPal tilbage hvis man ikke får sin pakke? Visa/MC er ikke en option da der jo er tale om en privatperson!
Sælger skal normalt kunne vise han har sendt for at få frigivet Paypall mener jeg, og i alle fald er de meget behjælpelige hvis der bliver problemer. Det er dog klart at hvis de eneste han har er 4 indlæg på TZ, og hvis han vil svindle så kan alt jo ske, men normalt glider det som i smør med den slags handler i min erfaring.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#8
FedEX har jeg rigtig gode erfaringer med: De er hurtige, og så har de to gange ringet til mig, da de ikke traf mig hjemme, for at aftale afhentning/levering. Det kalder jeg service ! EMS har jeg dog også prøvet et par gange, og det har også fungeret fint, da pakken kom med PostDanmark. UPS har jeg tre erfaringer med, og ingen af gangene fandt de mig hjemme - heller ikke selv om jeg to af gangene var fysisk i mit hus på det angivne "afleveringstidspunkt" ... men, jeg kan jo have været uheldig Icon_e_confused

PayPal er "købers mand", så jeg ville ikke tøve med den form for overførsel. Du skal dog sikre dig, at sælger er good guy, men det ved du jo sikkert Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Svar
#9
Kan kun tilslutte mig Fedex.. det virker. Har dog også fået leveret med USPS ( som post herhjemme) med udlevering fra PostDK.. uden problemer eller fotokopier og lign.

Dog giver jeg ikke en fløjtende fis for Paypal som købers mand. Jeg købte et Omega Constellation fra 66, hvor sælgeres beskrivelse ikke var i den fyldige ende. Jeg spurgte via mails og forskellige ting, bl.a. til ægtheden af skive visere osv. Da jeg modtager uret, er det med en meget ringe redial. Jeg kontakter sælger, men han mener han har oplyst om alt.
Derefter kontakter jeg Paypal, som jo siger at de hjælper køber, hvis en vare ikke er modtages, er beskadiet, falsk eller lign. De får min version og mit postulat om, at jeg mener det er en uægte vare som slet ikke svarer til beskrivelsen og som er solgt med den viden, at skiven ikke er original.
De får sendt de email der har været imellem sælger og jeg, og samme dag, faktisk på under en time, har deres "jurister" afgjort sagen. I forhold til sælgers forklaring er der ikke noget at komme efter.
Jeg bruger stadig Paypal, men aldrig med den tanke, at jeg under nogen omstændigheder kan få mine penge retur.
Mvh
Guru13

____________________________________________________
"En mand med ét ur ved,
hvad klokken er.
En mand med to ure,
kan aldrig være sikker."
Svar
#10
guru13 Skrev:Jeg bruger stadig Paypal, men aldrig med den tanke, at jeg under nogen omstændigheder kan få mine penge retur.
Det skal man heller ikke og det får man bestemt ikke

Jeg synes nok heller ikke det er rigtig rimeligt at vente at en stor betalingsformidler skal kunne gå ind i vurderinger af om f.eks. skiver er re-dial - ure rund-polerede osv. Det har de ingen forudsætninger for. Så skal man på auktioner med fuld retur ret uden forklaring behøves.

Som du skriver: De går ind hvis man kan bevise det er en fake, eller man ikke får varen - og det forekommer mig rimeligt.

Alt det andet, det kan man absolut blive snydt på, og der er det helt nødvendigt at vurdere sælger nøje, specielt hvis det er brugte sager, hvor meget er og bliver en vurderings sag - og så tage den kalkulerede risiko hvis man tør.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)