Hvis du nu læste det indlæg jeg skrev lige før dit, ville du kunne se, at jeg har indrømmet, at man fejlagtigt kunne udlede af mit første indlæg i denne tråd, at kun kvalitetsure er tunge.
Rolig nu! Jeg skrev det da ikke for at irritere nogen på dette forum - hvorfor skulle jeg dog det?
Trådstarter spurgte om folks holdning til længden på en lænke. Hans ur var af en type, som jeg gætter på har nogenlunde samme vægt som mit Seamaster.
Personligt har jeg haft det meget mærkeligt med mit Seamaster fordi, jeg netop synes at lænken enten bliver for stram eller løs; men hvor jeg, efter at have prøvet begge muligheder i et stykke tid, er kommet frem til, at uret skal sidde lidt løst, så det kan komme ud over den knogle, der sidder nede før håndroden.
Ja, det bevirker at et tungt ur - det være sig et billigt skrammel-ur eller et kvalitetsur fra fx Omega - vil køre lidt op og ned ad armen, når man bevæger sig; men det giver aldrig det indtryk, som jeg synes stramme urlænker giver, at hånden snart må falde af fordi der er lukket for blodet...