Svar: 417
Tråde: 62
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg har lidt problemer med min lænke på min Speedmaster... Den er enten for lang eller for kort ? Jeg syntes den sad for løst og gled hele tiden ned til håndroden,så har jeg taget et led af og sat den i yderste hul (der er 2 muligheder) men nu synes jeg den sidder og strammer ???
Hvad gør man ?
Mvh Bjarne
•
Svar: 955
Tråde: 58
Af en eller anden årsag, så er der ikke halve led på en Speedmaster.
Lænkens "grundstamme" er den samme som Seamaster 300 ref. 2254.00.00, som har halve led.
Gå ned til din lokale urmager eller Omega forhandler, og bestil et halvt led til den lænke, det passer nemlig på din Speedmaster lænke.
Seamaster-lænkens ref. nr. er 1610/930 (tag nummeret med)
•
Magnum Skrev:Af en eller anden årsag, så er der ikke halve led på en Speedmaster.
Lænkens "grundstamme" er den samme som Seamaster 300 ref. 2254.00.00, som har halve led.
Gå ned til din lokale urmager eller Omega forhandler, og bestil et halvt led til den lænke, det passer nemlig på din Speedmaster lænke.
Seamaster-lænkens ref. nr. er 1610/930 (tag nummeret med)
Fantastisk sted det her.. Tak,det vil jeg gøre..
Mvh Bjarne
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Skud i tågen (den med det halve led er jo nem)
Er der ikke i låsen mulighed for at flitte den pin som forbinder kæde og lås lidt frem og tilbage i en række huller? Så kan du jo klare det hurtigt o gratis?
vh
•
Svar: 2,535
Tråde: 210
Modtaget Likes: 2 i 1 svar
hannover_dk Skrev:Skud i tågen (den med det halve led er jo nem)
Er der ikke i låsen mulighed for at flitte den pin som forbinder kæde og lås lidt frem og tilbage i en række huller? Så kan du jo klare det hurtigt o gratis?
vh
Samme tanke her John, men jeg tror at det er en nyrere lænke som ikke er som de gamle typer vi kører rundt med, eksv. 1179. Tjek lige hvad Mester skrev;
"så har jeg taget et led af og sat den i yderste hul (
der er 2 muligheder)"
Der er åbenbart ikke "en række" huller i denne lænke, men kun 2!
•
Speedy Skrev:hannover_dk Skrev:Skud i tågen (den med det halve led er jo nem)
vh
Samme tanke her John, men jeg tror at det er en nyrere lænke som ikke er som de gamle typer vi kører rundt med, eksv. 1179. Tjek lige hvad Mester skrev;
"så har jeg taget et led af og sat den i yderste hul (der er 2 muligheder)"
Der er åbenbart ikke "en række" huller i denne lænke, men kun 2!
Ahhh - man skal åbenbart læse alt - jamen så er det jo det halve led
vh
•
Svar: 955
Tråde: 58
På den nye lænke, er der kun 2 finjusteringshuller i låsen, så gik ud fra det var den.
•
Magnum Skrev:På den nye lænke, er der kun 2 finjusteringshuller i låsen, så gik ud fra det var den. 
japs - egentlig er finjustering ofte noget halvbøvlet noget - det er med til at gøre mig lidt glad for rem - men de kunne da alle sørge for at der i remmen var et halv led. Min IWC 3536 har netop den mulighed, så man kan tage 1 led - 1,5 led eller 2 led af og det giver jo den mulighed som du foreslår, og så er led af og på på den jo herligt let med et let tryk med et tool der følger med, eller en tandstikker sågar

vh
•
Så er der bestilt et "halvt led" hos min lokale Omega pusher...
MEN... Der er altså osse noget andet jeg ikke er helt tilfreds med: På bagkassen... Der hvor der står alt det om månen er en ring eller en mønt eller "noget" i midten.
Det har en skarp kant hele vejen rundt og det ligger højere end resten af kassen og det er ikke specielt behageligt mod armen...
Er det bare mig der har lagt mærke til dette ??
•
Svar: 2,535
Tråde: 210
Modtaget Likes: 2 i 1 svar
Mester Skrev:Så er der bestilt et "halvt led" hos min lokale Omega pusher...
MEN... Der er altså osse noget andet jeg ikke er helt tilfreds med: På bagkassen... Der hvor der står alt det om månen er en ring eller en mønt eller "noget" i midten.
Det har en skarp kant hele vejen rundt og det ligger højere end resten af kassen og det er ikke specielt behageligt mod armen...
Er det bare mig der har lagt mærke til dette ??
Du har ret i at den lille plaquette er højere end resten af kassen, men det har aldrig generet mig.
Har du særligt følsomme håndled?
•