Hælder til?
Der er mange ure jeg holder mig fra pga. mærket ikke er kendt. De kan ofte blive meget dyre bekendskaber hvis de engang skal sælges igen eller serviceres. Her taler vi ure som Blancpain Perpetual Calendar, Blancpain Rattrapante, Girard Perregaux Foudroyante og Roger Dubuis Chrono. Lidt dyre ure i 50-100 k klassen som jeg simpelthen er bange for ikke at kunne sælge hvis jeg bliver trætte af dem eller kommer til at koste en bondegård hvis de skal repareres. Rigtig ærgerligt for disse ure kan tit fås til 1/3-1/4 af ny prisen og giver mere ur for pengene brugt end Rolex, AP og PP.

/Mads
Svar
Baun Skrev:
Mester Skrev:Jeg synes det er lidt problematisk.. Synes jeg ser mange flotte og dyre ure som jeg kunne tænke mig.. Men så ser jeg brugt priserne på dyre og ikke så kendte mærke og så fortryder jeg hurtigt. Desværre men det er ting man er nød til at tage med i sine overvejelser når man køber og sælger ure... Og så ender det tit med Omega og Rolex og andre kendte mærker selvom det er lidt kedeligt.

Mvh Bjarne

Hvorfor køber du dem så ikke brugte - det må da være langt det bedste hvis du synes "dyre og ikke så kendte mærker" er bedst?

Jeg går med Omega Vintage fordi jeg holder af dem og synes de er flotte. Det giver mig mulighed for at have en samling, som samtidig kan bruges i dagligdagen. Skønt. I modsætning til fx. frimærker og håndlavede knive og jagtgeværer!

vh Baun

Enig i at det er bedre at købe dem brugte men alligevel er der kæmpe prisforskel.. F.eks går jeg og overvejer et Flieger ur bare for at prøve om det er noget for mig. Hvis jeg havde pengene ville jeg helt sikkert købe et IWC . Det er et godt og rimeligt kendt mærke men alligevel synes jeg der er stor afskrivning når man ser brugtpriserne. Alternativt kunne jeg købe et Sinn som ingen mennesker kender og hvor jeg tror der er endnu større tab på ? Jeg kunne selvfølgelig osse købe et Junkers brugt som er billigt og sikkert vil kunne holde sin pris ok... Men glæden vil sikkert ikke være den samme..
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)