Speedmaster Day-Date ETA 7751 - Hvor meget kan man forlange?
nielsen_74 Skrev:Så for at slå det helt fast. Det i skriver er, at med sådan et ETA 7751 så skulle det alligevel være muligt, at få viserne til at stå nøjagtigt lodret efter reset. Og de skal blive der. Korrekt?
Ja de skal gå til 0 og ja de skal blive der.
Misvisningen må i alle fald ikke kunne ses som skævhed eller som noget nær et helt sekund

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
nielsen_74 Skrev:Jeg har bemærket, at når jeg presser reset-knappen ind, kan jeg få subviseren til at stå lodret. Men når jeg slipper knappen flytter viseren sig lidt. Kan det også forklares med, at viseren ikke er sat ordentligt fast?

Ja, det kan det. Hvis det er sub...viseren. Så skyldes det at der er en lille fjeder der holder hjulet fast, så viseren ikk flytter sig ved et stød. Den fjeders indgribning i hjulet passer ikke med nulstilningen af hjulet. Nulstillearmen drejer hjulet hen så fjederen ikke er i korrekt indgribning med hjulet, men hviler på en tand, når du så slipper nulstillearmen, vil fjederen gå ned og hvile imellem to tænder på hjulet, og dermed flytte hjulet ganske lidt. Hvilket du jo selv kan se.

Lidt bøvlet at forklare, men det er nu sådan det virker, nu kan jeg ikke lige tjekke i manualen, men skal se om jeg kan vende tilbage med detaljer.
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
Lars Skrev:
nielsen_74 Skrev:Jeg har bemærket, at når jeg presser reset-knappen ind, kan jeg få subviseren til at stå lodret. Men når jeg slipper knappen flytter viseren sig lidt. Kan det også forklares med, at viseren ikke er sat ordentligt fast?

Ja, det kan det. Hvis det er sub...viseren. Så skyldes det at der er en lille fjeder der holder hjulet fast, så viseren ikk flytter sig ved et stød. Den fjeders indgribning i hjulet passer ikke med nulstilningen af hjulet. Nulstillearmen drejer hjulet hen så fjederen ikke er i korrekt indgribning med hjulet, men hviler på en tand, når du så slipper nulstillearmen, vil fjederen gå ned og hvile imellem to tænder på hjulet, og dermed flytte hjulet ganske lidt. Hvilket du jo selv kan se.

Lidt bøvlet at forklare, men det er nu sådan det virker, nu kan jeg ikke lige tjekke i manualen, men skal se om jeg kan vende tilbage med detaljer.
Yes Lars - vi er jo helt enige - Det er den "dims" som stiller viseren i = som ikke er OK indstillet - og det med at den står korrekt når man presser ind og ikke gør når man slipper pusher viser det - men det er så ikke viseren som ikke sidder fast på akslen - den sidder som sikkert godt fast - men indgrebet under "holder ikke"

Nå i alle fald - no doubt det skal justeres ind og kan ret let justeres.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
jep og da uret er nyt... så ind med det og få det rettet.
Det undrer mig bare at de ikke har set det da de havde det inde. En af de ting der er elementært Wattson...
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
Så er uret kommet retur. Og det ser umiddelbart ud til at være helt i orden.

Efter jeg havde henvendt mig ang. problemet, fik jeg en æske og en pakkelabel tilsendt, som jeg skulle bruge til at returnere uret. Nu efter ca. tre uger er uret kommet retur til mig. Og det ser som sagt ud som om, at resultatet er præcist som jeg ønsker det. Icon_e_biggrin
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)