Pam homage - lille photoshoot.
Så skal jeg da klart undskylde hvis jeg ikke fik fat i pointen
men det kan stadigvæk ikke retfærdiggører urkøbet fra mit synspunkt

Selvfølgelig betyder penge noget ved som nævnt her bil og urkøb og man kan jo altid finde noget man hellere vil have.

Jeg ser bare en stor forskel i at finde et billigere alternativ og så købe
hvad der i mine er et kopi,uret ligger som jeg ser det for tæt op ad noget med en kvalitet og historie som dette ur ikke har.
Svar
jacob jensen Skrev:Så skal jeg da klart undskylde hvis jeg ikke fik fat i pointen
men det kan stadigvæk ikke retfærdiggører urkøbet fra mit synspunkt

Selvfølgelig betyder penge noget ved som nævnt her bil og urkøb og man kan jo altid finde noget man hellere vil have.

Jeg ser bare en stor forskel i at finde et billigere alternativ og så købe
hvad der i mine er et kopi,uret ligger som jeg ser det for tæt op ad noget med en kvalitet og historie som dette ur ikke har.

Jeg ser skam også en forskel - bestemt - men jeg ser bare ikke noget galt i en "homage", i modsætning til så mange andre herinde Icon_e_wink
Svar
Det er også fint nok claus som jeg sagde i mit første ham der betaler bestemmer hvad der skal spilles Icon_e_wink Icon_cool Icon_e_biggrin
Svar
OleJ Skrev:Din "homage" ripper hele designet og dermed de følelser/historier/status etc. som forbindes med det design ... det samme kan vel ikke helt siges om en bagpotte fra T.Hansen til en '82er Corolla!! Icon_e_wink
Hvad så med folk der kopier musik/film? Tvivler på nogen herinde fraa kan se helt fri fra at have haft ulovligt musik?
Det er endda ulovligt, men brændte skiver har de fleste folk det fint med..
Svar
Proxi Skrev:
OleJ Skrev:Din "homage" ripper hele designet og dermed de følelser/historier/status etc. som forbindes med det design ... det samme kan vel ikke helt siges om en bagpotte fra T.Hansen til en '82er Corolla!! Icon_e_wink
Hvad så med folk der kopier musik/film? Tvivler på nogen herinde fraa kan se helt fri fra at have haft ulovligt musik?
Det er endda ulovligt, men brændte skiver har de fleste folk det fint med..

Philip, du har HELT ret. Moral er godt, men dobbelmoral er dobbelt så godt.

Nyd dit ur...... Icon_e_wink
Svar
Kommer vi ikke lige vel vidt omkring?

Men, hvis du endelig vi vide det;

Jeg har aldrig haft et kopiur eller et ur som "lånte" sit generelle design fra et andet urmærke.

Jeg ved intet om biler....

Jeg har ikke kopimusik - eller film for den sags skyld. Jeg kender en del musikere - og de kommer ikke ind i den forretning jeg arbejder i og tager ting uden at betale, derfor tager jeg heller ikke deres produkter uden at betale for det. Her er jeg måske frelst i nogen øjne, men så fred være med det Icon_e_smile

Lige meget hvilke eksempler du hiver frem fra andre aspekter af vores materielkultur må du altså leve med at inden for dette forums referenceramme, ure, så er der mange som mener at dit ur er en kopi/fake - og naturligt giver udtryk for denne holdning.

Jeg ser ingen dømme dig som person - men jeg ser en del dømme dit ur. Du er ikke under angreb, men dit ur er.

Mvh.

Jakob
As time goes by...
Svar
Elbæk Skrev:Lige meget hvilke eksempler du hiver frem fra andre aspekter af vores materielkultur må du altså leve med at inden for dette forums referenceramme, ure, så er der mange som mener at dit ur er en kopi/fake - og naturligt giver udtryk for denne holdning.

Jeg ser ingen dømme dig som person - men jeg ser en del dømme dit ur. Du er ikke under angreb, men dit ur er.
Det betyder skam heller ikke noget hvad folk synes om mit ur, så folk kan synes at det er nok så fesent et ur de vil. Icon_e_biggrin Jeg tvinger ingen til at hverken gå med eller se på uret, så de sure folk overlever nu nok. Jeg ville bare smide billeder ind fordi jeg vidste der var nogen som ville finde billederne interessante. Icon_e_smile
Svar
Kedelig drejning som tråden har taget, dette har været diskuteret før og uanset hvor mange argumenter de forskellige sider kommer med, bliver folk ikke overbevist alligevel.

Køb hvad du har lyst til og nyd dit ur, det er dig som skal gå med det.

Thomas
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)