17-10-2008, 10:59 AM
peter Skrev:Hej HannoverJeg er enig i at ETA aldrig har brugt så mange kugler - men har heller aldrig set - eller kunnet finde - et eneste kinesisk værk i 7,5 mm automatic kugleleje (eller for den sags skyld et andet linje tal med så mange) maskine - så stadigt mystisk -
Jeg tror aldrig at ETA har brugt så mange kugler i deres kuglelejer, så jeg mener at værkerne er af kinesisk oprindelse, dog kopieret af Schweizeiske værker, måske ETA 2000.
MVH Peter
Jeg tror det er et skole projekt - type afslutningsprojekt for en eller anden (som sælger også hævdede og Jørgen Krognos med uret i hånden også mente det kunne være, og der kan de jo ha brugt hvilke som helst værker - bare mærkeligt hvis en har villet bruge så megen tid på at konstruere en slags unika med fælles værk platin, sekundviser gear over til central sekund og speciel skive (med mindre den kan være købt fra noget helt andet - og værkerne tilpasset til den? - og så - sikkert med tilgang til alle mulige billigere ETA værker - ikke har nappet et sådan i det mindste.
Værkerne går begge perfekt, og quick set dato og hack virker perfekt.
Anyway - som sagt finish er flot nok generelt og uret er specielt og faktisk rigtigt flot på armen - så jeg forstår i det hele taget ikke at nogen der har brugt en masse tid på det vil putte en kraftig flot ny rød brun læderrem på og skyde hele herligheden af for under 200 Euro - så jeg er lidt mystified.
Alt står stadigt åbent, ville gerne hitte den konkrete værk producent - bare for sjov. Bemærk det var en Incablock den havde - og hvorfor skulle kineserne ikke bare bruge deres egen - men YES alt er muligt
Godt du er kommet forbi tyveriet - du holder os vel orienteret om de får fat i skurkene. Urene er sikkert til dels væk, så det hjælper nok ikke dig rent praktisk, du står sikkert med den sure diskution med forsikringen, men da du jo ikke har haft indbrud så ofte så vidt jeg ved - så tager de det forhåbentlig bare i stiv arm uden at skulle diskutere fremtidig forhøjet selvrisiko eller andet
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)