Går man i forsikringsluppen eller forsikringsguiden som sammenligner de mange forskellige selskaber - finder man et punkt for indbo som hedder generelle betingelser (bemærk igen ikke ungdoms eller pensionist forsikring) BEGGE sites har samme fælles betingelser
Jeg har kopieret det med et par fremhævninger af mig i
bold - og det er altså det som kommer som generelle betingelser - så jeg hører stadigt gerne navn på helt normale forsikringsselskaber som på helt normale indboforsikringer har almindelige stål ure under speciel % grænse i dækningen. Så vi jeg gerne kontakte dem og hører hvorfor de afviger fra det normale (tvivler ikke på det eksisterer når i skriver det):
Fællesvilkår
Her ser du fællesvilkår for "Hvilke genstande dækker forsikringen"
Egne genstande m.v.
Forsikringen dækker private genstande, såfremt disse tilhører en sikret eller den sikrede bærer risikoen for dem.
Almindeligt indbo
Almindeligt privat indbo er private ejendele, herunder alt hvad der hører til et privat hjems normale udstyr,
----------------------------------
undtaget er:
- Særligt indbo
- Værdigenstande
- Penge og pengerepræsentativer
- Cykler
Disse effekters dækning er beskrevet nedenfor.
Særligt indbo
Antikviteter, bånd-, plade- og cd-afspillere, bånd, plader og cd'er, radio-, tv- og videoapparater med tilbehør, fotokopieringsmaskiner, fotoudstyr og film, højttaleranlæg, forstærkere, kikkerter, kunstværker, malerier, mobiltelefoner med tilbehør, musikinstrumenter, pelse og pelsværk, private computere med tilbehør, radioamatørudstyr, skind og skindtøj, spiritus,
ure, vin, våben og ammunition, walkie-talkies og ægte tæpper.
JH: DET ER DET SOM SKAL OPBEVARES SÅ DET IKKE FORSVINDER I SIMPELT TYVERI,
MEN UDEN % BEGRÆNSNING
----------------------------------------------
JH: HER KOMMER SÅ DET SOM HAR BEGRÆNSNING PÅ DÆKNINGEN
Værdigenstande
Guld, sølv, platin, perler, ædelstene, smykker, frimærke- og møntsamlinger.
Maksimum 15% af forsikringssummen pr. forsikringsbegivenhed.
Penge og pengerepræsentativer
Penge, værdipapirer, ubrugte frimærker, møntkort mv.
Maksimum 19.000 kr. pr. forsikringsbegivenhed.
Jeg har surfet som en gal og findet ikke et selskab som har grænse for stål ure for andet end ungdomsforsikringer
MEN FOR HIMLENS og sikkerheds SKYLD Spørg

Og fortæl gerne hvilket selskab det er.
vh