Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Der er jo ikke skygge af tvivl om kvalitet og udførelse er til meget nær 13
Personligt er jeg til det mere simple og absolut ikke til det store skelleton design som det øverste i linken (uanset hvor lækker indmaden er - og den er i top), men de to andre er guf også for mig
Den terminologi med Regulateur har været oppe her før, hvor flertallet (af de som deltog i det mindste) mente at for at bruge terminologien REGULATEUR skulle hoveduret være uden time viser - men her bruger en af de store faktisk betegnelse på skiven af et ur som jo vel ikke er regulator men bare har en GMT viser - så måske tingene skrider lidt idag eller vi var for konservative. Er dette en Regulator eller et "almindeligt ur" med GMT time viser ekstra i jeres øjne?
Enig Jacob og øvrige - lækre sager
vh
•
Svar: 1,427
Tråde: 84
Modtaget Likes: 4 i 4 svar
Givet Likes: 6
Vi er her på et urforum og i min optik må et ubetinget krav til et ur være 1) det viser tiden/klokken og 2) det er muligt at AFLÆSE tiden/klokken - her mener jeg 3/4 af de fire JLC falder igennem. Det kan godt være at det er kram, men jeg er nok "formåls-nørd". Nogen vil sige "Så køb quartz"....
"It's better to have a need-not, than to need a have-not"
IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings
•
Svar: 2,424
Tråde: 158
Modtaget Likes: 161 i 80 svar
Givet Likes: 28
hannover_dk Skrev:Der er jo ikke skygge af tvivl om kvalitet og udførelse er til meget nær 13
Personligt er jeg til det mere simple og absolut ikke til det store skelleton design som det øverste i linken (uanset hvor lækker indmaden er - og den er i top), men de to andre er guf også for mig
Den terminologi med Regulateur har været oppe her før, hvor flertallet (af de som deltog i det mindste) mente at for at bruge terminologien REGULATEUR skulle hoveduret være uden time viser - men her bruger en af de store faktisk betegnelse på skiven af et ur som jo vel ikke er regulator men bare har en GMT viser - så måske tingene skrider lidt idag eller vi var for konservative. Er dette en Regulator eller et "almindeligt ur" med GMT time viser ekstra i jeres øjne?
Enig Jacob og øvrige - lækre sager
vh
Enig med Hanover.
Der er jo tale om "horologisk fuldblod".
Om regulateur er jeg af den formodning, at teksten: "Regulateur á tourbillon" skal læses: Regulator (altså escapement) med tourbillon.
En tilsvarende fransk tekst for Co-axial hos Omega ville lyde: "Regulateur á coaxiale"
Beundringsværdige ure
Med venlig hilsen - Geodoc
•
Geodoc Skrev:hannover_dk Skrev:Enig med Hanover.
Der er jo tale om "horologisk fuldblod".
Om regulateur er jeg af den formodning, at teksten: "Regulateur á tourbillon" skal læses: Regulator (altså escapement) med tourbillon.
En tilsvarende fransk tekst for Co-axial hos Omega ville lyde: "Regulateur á coaxiale"
Beundringsværdige ure
Med venlig hilsen - Geodoc
Selvfølgeligt skal det læses sådan - pardon my French
vh
•
jacob jensen
Unregistered
JohnFyn Skrev:Vi er her på et urforum og i min optik må et ubetinget krav til et ur være 1) det viser tiden/klokken og 2) det er muligt at AFLÆSE tiden/klokken - her mener jeg 3/4 af de fire JLC falder igennem. Det kan godt være at det er kram, men jeg er nok "formåls-nørd". Nogen vil sige "Så køb quartz"....
Come on guys mon ikke man ikke kunne leve med hvis urene
i real life/use er lidt svære at læse det er jo heller ikke tool ure
Ure af denne type og i denne prisklasse handler om meget andet end at vise tiden hurtigt
•
jacob jensen Skrev:JohnFyn Skrev:Vi er her på et urforum og i min optik må et ubetinget krav til et ur være 1) det viser tiden/klokken og 2) det er muligt at AFLÆSE tiden/klokken - her mener jeg 3/4 af de fire JLC falder igennem. Det kan godt være at det er kram, men jeg er nok "formåls-nørd". Nogen vil sige "Så køb quartz"....
Come on guys mon ikke man ikke kunne leve med hvis urene
i real life/use er lidt svære at læse
Mit korte svar er NEJ - det lidt længere svar er at naturligvis må ure være smykker og se ud som de vil hvis andre vil gå med og betale for dem - men mig og det åbne JLC - No way
vh
•