22-09-2008, 11:31 AM
hannover_dk Skrev:Jeg har aldrig set den med Valjoux 23 - bare set ET sted hvor det er nævnt at den kunne være med det - men det må/burde være MEGET tidligt - 1966/67 hvis den altså har været med 23?
Jeg skal se om jeg kan finde mere, men mon ikke andre herinde har god viden at supplere med. Ev kan du lave en ny tråd med kun det emne og lige referere hovedpunkterne herfra?
En søgning på Heuer Bundeswehr valjoux 23 giver 0 hits - kun 230 umiddelbart (jeg tror dog den kan ha været i meget begrænset antal originalt med 22 eller 23 - men det skal være MEGET tidligt)
Det der serienummer - har du det fra værket (ikke at det siger mig så meget da Valjoux ikke har det store system mig bekendt) eller hvor?
Har det numre mellem begge horn - hvilke - og har det ordinansnummer bag på - hvilket
Min hedder 3705xx mellemn det ene horn og 1550 SG mellem det andet og har to ordinansnumre bagpå = har været hos to flyvere - Under graveringen BUND - øverst et 661245 146 xxxx overstreget og så under det 661245 340 xxxx ikke overstreget
Da nummeret mellem de nederste horn når uret holdes normalt iflg. de fleste skulle være serie nr - altså 1550 8x hos mig - kan det måske sige noget om tiden? Min skulle være ca 66-68 - men der er jeg usikker
vh
Det er det der passer til dit 3705xx. Min har et nummer der så umiddelbart virker tidligere end dit. Eller har numrene ikke været fortløbende.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)