|
Hvad findes der af vintage Chrono over 40 mm i diameter - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Hvad findes der af vintage Chrono over 40 mm i diameter (/showthread.php?tid=69975) |
Hvad findes der af vintage Chrono over 40 mm i diameter - gufle - 21-09-2008 Hej Jeg ville gerne have nogle inputs til hvad der findes af vintage kolonohjuls chronographer fra før 1970 over 40 mm i diamenter uden krone. Hilsen Danny - Magnum - 21-09-2008 Ikke særlig meget, da langt de fleste dengang typisk lå mellem 35 og 38mm. Det jeg lige hurtigt kan komme i tanke om, er sådan noget som: Speedmaster 321, Heuer Bundeswehr, Breitling Navitimer/cosmonaute, og ellers har Zenith lavet nogle forskellige. - hannover_dk - 21-09-2008 Magnum Skrev:Ikke særlig meget, da langt de fleste dengang typisk lå mellem 35 og 38mm.Jep specielt Heuer Bundeswehr og Zeniths første el primero modeller med helt op til 44 mm store nok til at opfylde de fleste ønsker til størrelse og kolonnehjuls kvalitet vh - Mif - 21-09-2008 Hannover - her ville det være på sim plads med et billede at dit bundeswehr - bliver man aldrig træt af at kigge på - hannover_dk - 21-09-2008 Heruer Bundeswehr ![]() Skiven er perfekt - det er lysreflektion i glasset som ses og Zenith El primero i første generationen ![]() to store ca 44 mm vintage kronografer med flotte kolonne hjuls maskiner vh - Mads Gjødesen - 21-09-2008 De Bundeswehr er lækre Der findes ikke mange kronografer over 40 mm fra dengang og jeg tror de er nævnt ovenfor. Jeg ville klart gå efter Breitling Navitimer eller Omega Speedmaster. Fine investeringer og super historie. /Mads - gufle - 21-09-2008 Mads Gjødesen Skrev:De Bundeswehr er lækre Hej alle. Tak for jeres input. Findes der virkeligt ikke flere modeller over 40 mm fra før 1970. Jeg har allerede en købt en Heuer Bundeswehr. Jeg synes ikke jeg vil have en Zenith eller en Omega Cal. 321, da jeg allerde har en El primero Automatic (NOS) fra 2006 og en Omega med cal 1861 i samlingen. Godt nok er disse to ikke vintage. Men da økonomien ikke er ubegrænset synes jeg ikke, at jeg har råd til at have to af hvert mærke i samlingen, da f.eks. Omegaen udover calibren er stort set ens. Her vil jeg i stedet hellere prioritere at få en mere varieret samling af chronographer, af forskellige mærker og med forskellige calibre, som står godt til hinanden. Så som jeg ser det er der kun Breitling navitimeren tilbage at vælge imllem hvis der virkelig ikke findes andre ure. - Magnum - 21-09-2008 Gufle Skrev:Tak for jeres input. Findes der virkeligt ikke flere modeller over 40 mm fra før 1970. 40mm er en moderne størrelse, dengang var 40mm et mega stort ur. - hannover_dk - 21-09-2008 Magnum Skrev:Jep - går du ned i 38-39 mm bliver der mange - og 40 præcis også en god del, det er over 40 det kniber med. Navytimeren er da også et godt valg såGufle Skrev:Tak for jeres input. Findes der virkeligt ikke flere modeller over 40 mm fra før 1970. vh - longbear - 21-09-2008 Der findes også en del fra Universal Geneve! nogle meget eksotiske fra 40erne som sikkert ikke er til at opdrive/betale, og så UG's ure til det italienske luftvåben (AMI) modellen hedder CP-2 og er yderligere modificeret af urmager A. Cairelli, sansynligvis til understøttelse af flyback. Også Zenith og Leonidas lavede ure meget lig Heuer bund til AMI, og jeg går stærk ud fra at de også var over 40mm /longbear |