Hvad findes der af vintage Chrono over 40 mm i diameter
hannover_dk Skrev:Jeg har aldrig set den med Valjoux 23 - bare set ET sted hvor det er nævnt at den kunne være med det - men det må/burde være MEGET tidligt - 1966/67 hvis den altså har været med 23?

Jeg skal se om jeg kan finde mere, men mon ikke andre herinde har god viden at supplere med. Ev kan du lave en ny tråd med kun det emne og lige referere hovedpunkterne herfra?

En søgning på Heuer Bundeswehr valjoux 23 giver 0 hits - kun 230 umiddelbart (jeg tror dog den kan ha været i meget begrænset antal originalt med 22 eller 23 - men det skal være MEGET tidligt)

Det der serienummer - har du det fra værket (ikke at det siger mig så meget da Valjoux ikke har det store system mig bekendt) eller hvor?

Har det numre mellem begge horn - hvilke - og har det ordinansnummer bag på - hvilket

Min hedder 3705xx mellemn det ene horn og 1550 SG mellem det andet og har to ordinansnumre bagpå = har været hos to flyvere - Under graveringen BUND - øverst et 661245 146 xxxx overstreget og så under det 661245 340 xxxx ikke overstreget

Da nummeret mellem de nederste horn når uret holdes normalt iflg. de fleste skulle være serie nr - altså 1550 8x hos mig - kan det måske sige noget om tiden? Min skulle være ca 66-68 - men der er jeg usikker
vh

Det er det der passer til dit 3705xx. Min har et nummer der så umiddelbart virker tidligere end dit. Eller har numrene ikke været fortløbende.
Svar
Jeg ved det ikke faktisk - det med dete fortsøbende. Hvad har dit mellem de nederste horn (skulle være urets serienummer iflg. div sider)

Jeg ville håbe det bare var så tidligt, men jeg har aldrig kunnet finde billede eller andet med andet end flyback - så risikoen er at den har fået skifet motor. Mange har det, og dial - under de 340 år der ca er gået?

Håber vi får andre råd/kommentarer

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Bundeswehr blev produceret med disse værker:
Valjoux 23; Valjoux 222 and Valjoux 230.
Så vidt jeg ved er alle med flyback.
Hilsen Jan
Svar
camaro Skrev:Bundeswehr blev produceret med disse værker:
Valjoux 23; Valjoux 222 and Valjoux 230.
Så vidt jeg ved er alle med flyback.
Hilsen Jan

Jeg har lige skilt uret ad og det er et cal 230 der sidder i. Så Flyback funktionen virker åbenbart ikke.
Svar
Lyder også langt mest sandsynligt for mig. Jeg har som sagt læst om 23 men aldrig set det mindste billede - undrer mig også i mit stille sind lidt over 222 og 230 skulle kunne have samme placering af dials, da 22 som 222 er baseret på jo har helt anden diameter end 23 som 230 bygger på, så skiven burde se en del anderledes ud?

Nå - men flot du fik det skilt ad, hvordan gjorde du? Skulle skiven af, eller rakte det med kronen?

Nu er så tilbage at se om ikke ham hollænderen burde være med til at få det til at blive flyback og hack - som jo er karakteristisk for netop Valjoux 230 OG Bundeswehr kronograferne

Jeg har meldt mig til OnTheDash - Heuer forummet der skal vide alt - for at se om jeg kan finde ud af om det er virkelighed at der er udgivet - kaliber 23 eller 22 som der står nogen steder - i officielt issued Bundeswehr - uden flyback, eller om det bare er afskrift efter en der i begyndelsen skrev sådan - fordi 222 og 230 bygger på de kalibre.

Det er jo en af nettets pudsigheder, at man tit kan være ude for at man læser en sandhed på flere forskellige sites - men at det i virkeligheden altsammen er afskrift fra en fejl - fra starten - og man tror det må være rigtigt fordi det står jo så mange steder

Vi får se om der kommer gode svar - og med det mener jeg bevis for en eksisterende Bundeswehr med 23 eller 22 kaliberen og dermed uden flyback

Lad os høre om du får den til at flyve og hacke Icon_e_smile
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Mit UG "hedder" desværre ikke noget anden end "Compax" som også står på skiven, men det skriver UG på alle deres chronoer
Svar
Peter V Skrev:Mit UG "hedder" desværre ikke noget anden end "Compax" som også står på skiven, men det skriver UG på alle deres chronoer
ah - lige knapt - men ja på deres "compax" modeller. Den er så bare ikke over 40 mm ville jeg gætte på - eller? Den omtalte militær version til AMI har ikke compax på sig.

Herlige ure - er det med 2, 3 eller 4 subdials du har (alle er lækre)?

vh
Besøg min blog om ure!
Svar
ja ok det er klart - compax på compax... De lavede også en Space Compax som var med i opløbet om at blive måneur for NASA i 60érne - sjovt at tænke på om Universal havde været mere kendt i dag hvis du var løbet af med sejren. Jeg så et renoveret Space på en UK site for nogle måneder siden som var p.... flot men med en pris godt over de 20K var det ikke ligesom en mulighed.

Jeg viste nogle billeder af mit UG tidligere på året: [url]"http://www.urforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=7135">http://www.urforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=7135[/url]

Det skal desværre justeres lidt - havde det på til DHL stafet og nu går det alt for hurtigt. Jeg løb ellers meget blødt og langsomt :-) men jeg må have beskadiget et eller andet. Sådan er det jo med vintageure og os andere over 30 - der skal tages hensyn...
Svar
Her er det: [url]"http://www.atgvintagewatches.com/Watches/tabid/64/Default.aspx?watchId=122">http://www.atgvintagewatches.com/Watche ... atchId=122[/url]
Svar
Peter V Skrev:Her er det: [url]"http://www.atgvintagewatches.com/Watches/tabid/64/Default.aspx?watchId=122">http://www.atgvintagewatches.com/Watche ... atchId=122[/url]
Og her (desværre ikke mit) et af de AMI UG sager
İmage
vh
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)