Du skal simpelthen stoppe med at tage billeder og sælge nogle biler i stedet for.......
Nej, det er et fint billed med en "hyggelig" stemning.....
Jeg prøvede selv igår at arbejde lidt med ISO indstillingen på mit kamera... Det var til et "lume" shot.... Tror jeg skal udforske mit kamera lidt mere i weekenden.
•
Svar: 427
Tråde: 23
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Seamus Skrev:Et godt billede synes jeg, en ting jeg kunne nævne var at du kunne ændre hvidbalancen så hvidt blev hvidt i stedet for røgfarvet.
Men lige i dette billede gør det ikke noget at det har den farve det har da det bestemt giver lidt stemning.
En anden ting du kan tænke på er at køre med et stativ og lidt lavere iso og så måske justere f/ nr. (dybdeskarpheden) efter behov, hvis dette er sort nørdesnak så bare spring det over
Jeg synes bestemt du skal tage flere billeder og lægge op.
Thomas
Det er ikke helt nørdesnak, da det er det jeg er ved at prøve at lære lidt om. Men det er bare lidt svært at finde ud af, hvilke instillinger der gør hvad.
Jeg har købt div. fotobøger for at lære lidt om teknikken.
•
Svar: 742
Tråde: 27
Gufle Skrev:Det er ikke helt nørdesnak, da det er det jeg er ved at prøve at lære lidt om. Men det er bare lidt svært at finde ud af, hvilke instillinger der gør hvad.
Ok
[nørdsnak on]kort fortalt så bør du køre med så lav ISO som muligt 100 - 200 (nok kun med stativ) du kan dog godt gå højre på dit D40 da selv ISO 400 og 800 ser fint ud især hvis du resizer billedet til f.eks. 800x600.
Jo større f/ nr. jo større dybdeskarphed, jeg kører i mange tilfælde med f/9 eller højere for at få det meste af urkassen med.
Mindre end det er hvis du kun vil fremhæve en lille del af uret, og jo tættere du er på uret jo størrre f/ nr. har du brug for.
Men højere f/ nr. og lavere ISO giver lavere lukketid = rystede billeder uden stativ.
Men da det er digitalt kan du jo bare fyre løs mens du ændrer indstillinger så skal der nok komme nogle gode billeder ud af det.
[nørdsnak off]
Thomas
•
Seamus Skrev:Gufle Skrev:Det er ikke helt nørdesnak, da det er det jeg er ved at prøve at lære lidt om. Men det er bare lidt svært at finde ud af, hvilke instillinger der gør hvad.
Ok
[nørdsnak on]kort fortalt så bør du køre med så lav ISO som muligt 100 - 200 (nok kun med stativ) du kan dog godt gå højre på dit D40 da selv ISO 400 og 800 ser fint ud især hvis du resizer billedet til f.eks. 800x600.
Jo større f/ nr. jo større dybdeskarphed, jeg kører i mange tilfælde med f/9 eller højere for at få det meste af urkassen med.
Mindre end det er hvis du kun vil fremhæve en lille del af uret, og jo tættere du er på uret jo størrre f/ nr. har du brug for.
Men højere f/ nr. og lavere ISO giver lavere lukketid = rystede billeder uden stativ.
Men da det er digitalt kan du jo bare fyre løs mens du ændrer indstillinger så skal der nok komme nogle gode billeder ud af det.[nørdsnak off]
Thomas
Hej Thomas
Hvordan vidste du at jeg har et Nikon D40? Det synes jeg ikke jeg har nævnt.
•
jacob jensen
Unregistered
Da jeg kan se at du er ejer af det i mine øjne FLOTTESTE OMEGA
lavet til dato (vist med rigtig flotte billeder)
Så skal du selvfølgelig ikke stoppe
•
Gufle Skrev:Seamus Skrev:Gufle Skrev:Det er ikke helt nørdesnak, da det er det jeg er ved at prøve at lære lidt om. Men det er bare lidt svært at finde ud af, hvilke instillinger der gør hvad.
Ok
Men da det er digitalt kan du jo bare fyre løs mens du ændrer indstillinger så skal der nok komme nogle gode billeder ud af det.[nørdsnak off]
Thomas
Hej Thomas
Thomas er synsk......
•
Billedet er taget for 2 dage siden.....
Hvis du gemmer billedet på din egen pc og flytter musen henover kan man se forskellige data.....
Thomas bruger f.eks. et Canon EOS 400.....
•
Svar: 169
Tråde: 20
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Og jeg ser at du også har taget et billede af et Maurice Lacroix urværk....
Det hele står inde på Photobucket.
•
Elverdam Skrev:Og jeg ser at du også har taget et billede af et Maurice Lacroix urværk....
Det hele står inde på Photobucket.
Ja det er rigtigt. Hvordan ser man det inde på Photobucket?
•
Svar: 742
Tråde: 27
Gufle Skrev:Hej Thomas
Jeg er ikke synsk

, der findes et lille hurtigt program <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.opanda.com">www.opanda.com</a><!-- w --> som du kan installere så kan du højreklikke på alle billeder du møder på nettet og få exif info'en.
Men ellers kan du gemme ned og se det i et billedprogram f.eks. irfanview.
Thomas
•