Urdebatten / Urforum
Er mit billed godt nok? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Er mit billed godt nok? (/showthread.php?tid=69832)

Sider: 1 2 3 4


Er mit billed godt nok? - gufle - 09-09-2008

Jeg har læst flere indlæg herinde hvor billeder af ure bliver debatteret.

Den forståelse jeg har fået af billeder er, at der ikke skal være for mange samtidigt med, at de skal være af en god kvalitet. Har jeg forstået dette korrekt?

Er kvaliteten af det billed jeg har taget af mit Seamaster Chrono godt nok til, jeg kan være bekendt at lægge flere billeder op af mine ure herinde?

İmage

Så skal jeg blive ved med at tage billeder af mine ure, eller skal jeg bruge hellere bruge min tid på noget andet?

Håber at høre jeres mening Icon_e_biggrin


. - jjs - 09-09-2008

..


- johnfyn - 09-09-2008

Hej Gufle.
Tukjær skal nok komme på banen med lystelt og hele molevitten....dit første billede er et flot begynderbillede...betydeligt bedre end mit første..flot ur BTW!


- Nopanic - 09-09-2008

Jeg syntes det er et super flot billede (og motiv Icon_e_wink )

Men Jeg må sige at jeg personeligt godt kan lide at billede er lidt lysere, ikk at det bliver et bedre billede af den grund, men pga. at man bedre kan se selve uret, som jo er det, det handler om.

Mange af farverne "forsvinder" i det lys du har brugt, vil jeg mene.

Men du skal bestemt ikk give op, jeg er en af de personer som elsker at folk smider billeder ind af deres ure, også selv om det er et ur som man har set 1000 gange før.
Så blive endelig ved men at skyde ure, og lad os se dem Icon_e_biggrin


- gufle - 09-09-2008

Nopanic Skrev:Jeg syntes det er et super flot billede (og motiv Icon_e_wink )

Men Jeg må sige at jeg personeligt godt kan lide at billede er lidt lysere, ikk at det bliver et bedre billede af den grund, men pga. at man bedre kan se selve uret, som jo er det, det handler om.

Mange af farverne "forsvinder" i det lys du har brugt, vil jeg mene.

Men du skal bestemt ikk give op, jeg er en af de personer som elsker at folk smider billeder ind af deres ure, også selv om det er et ur som man har set 1000 gange før.
Så blive endelig ved men at skyde ure, og lad os se dem Icon_e_biggrin

Jeg dæmpede faktisk lyset lidt på billedet i et redigeringsprogram, da jeg synes genskæret fra glasst var lidt volsomt. Men det kan da være at det originale uredigerede billed så er bedre.

İmage


Det kommer jo anpå hvad man vil - baun - 09-09-2008

Billedet er fint nok, hvis man gerne vil vise et blødt billede af en Seamaster - og dermed skabe en stemning som knytter sig til dette ur.

Personligt ville jeg formentlig foretrække en billede af Denne Seamaster i stærk lys på en kampesten og så man næsten kan fornemme havluften.

Det ene udelukker ikke det andet, men det er jo en god ide at vide hvad det man gerne vil vise.

Dit billede viser et dykker ur som ikke er i sit rette element, men hvis du vil vise, at uret stadig er smukt i det lys så er det lykkedes!

vh baun


Re: Det kommer jo anpå hvad man vil - gufle - 09-09-2008

Baun Skrev:Billedet er fint nok, hvis man gerne vil vise et blødt billede af en Seamaster - og dermed skabe en stemning som knytter sig til dette ur.

Personligt ville jeg formentlig foretrække en billede af Denne Seamaster i stærk lys på en kampesten og så man næsten kan fornemme havluften.

Det ene udelukker ikke det andet, men det er jo en god ide at vide hvad det man gerne vil vise.

Dit billede viser et dykker ur som ikke er i sit rette element, men hvis du vil vise, at uret stadig er smukt i det lys så er det lykkedes!

vh baun

Så du synes et ur tager sig bedre ud i det miljø som det blev skabt til, når det skal tages billeder. En interessant ingangsvinkel som jeg helt sikkert vil arbejde videre med.


Njaa... - baun - 09-09-2008

Andre vinkler er da helt fine - men skal bare vide hvad man vil.

En Speedmaster behøver jo ikke blivefotograferet på er motor magasin, men det er selvfølgelig det logiske - hvis man derimod bruger et jagtblad som baggrund er det måske med vilge for at sige det er et ur til aktivitet fx. også til jagt.

Men dit billede viser at uret er flot også i dunkel belysning og det er jo fint!

vh baun


- Nopanic - 09-09-2008

Gufle Skrev:Jeg dæmpede faktisk lyset lidt på billedet i et redigeringsprogram, da jeg synes genskæret fra glasst var lidt volsomt. Men det kan da være at det originale uredigerede billed så er bedre.

İmage

Ja så kan jeg bedre lide det orginale.
Men unden tvivl, det redigerede er også flot.

Men jeg kan nu også bedre lide billeder hvor der er en baggrund som relatere til urets brug.


- Seamus_phpbb3_import15747 - 09-09-2008

Et godt billede synes jeg, en ting jeg kunne nævne var at du kunne ændre hvidbalancen så hvidt blev hvidt i stedet for røgfarvet.

Men lige i dette billede gør det ikke noget at det har den farve det har da det bestemt giver lidt stemning.

En anden ting du kan tænke på er at køre med et stativ og lidt lavere iso og så måske justere f/ nr. (dybdeskarpheden) efter behov, hvis dette er sort nørdesnak så bare spring det over Icon_e_biggrin

Jeg synes bestemt du skal tage flere billeder og lægge op.

Thomas